Wrocław zaprezentował właśnie projekt skrzyżowania torów kolejowych z tramwajowymi dla planowanej trasy tramwajowej na Jagodno. Magistrat zapowiada rychłe ogłoszenie przetargu na projekt nowej trasy.
Prezydent Wrocławia pokazał wczoraj, 18 kwietnia list, jaki miasto wysłało w środę do PKP Polskie Linie Kolejowe w kwestii przecinania się linii tramwajowej i kolejowej. Chodzi o możliwość budowy nowej linii tramwajowej na Jagodno,
o którą magistrat walczy już od jakiegoś czasu. – Ministerstwo Infrastruktury opublikowało wytyczne dotyczące projektowania infrastruktury transportu zbiorowego. W części 3. znajdują się wytyczne dotyczące projektowania transportu tramwajowego. Przygotowaliśmy już propozycję dla kolejarzy jak technicznie mogą się przeciąć tory kolejowe z naszym tramwajem na Jagodno. Co ważne kąt przecięcia wynosi 80,09 stopnia czyli wchodzi w zakres wytycznych. Nie powinno być więc problemów z akceptacją proponowanego rozwiązania. To sprawi, że ogłosimy przetarg na projektowanie torów tramwajowych na Jagodno. Przypomnę, że już budujemy w kierunku tego osiedla Trasę Autobusową zawierającą elementy przygotowane pod tramwaj - fundamenty, geometrię przystanków a nawet słupy trakcyjne – mówił Jacek Sutryk.
Krzyżowanie się torowisk będzie tymczasowe, bo docelowo - jak wynika z rozmów ekspertów z wrocławskiego magistratu z kolejarzami, linia kolejowa 285 zostanie usytuowana na nasypie i wiadukcie nad jezdnią, a pod nią pojedzie tramwaj na Jagodno. Już bezkolizyjnie.
Przebudowa linii 285 otworzy miastu możliwość zbudowania
jeszcze jednej linii tramwajowej przez Ołtaszyn do Wysokiej. Miasto zabezpieczyło w tym celu rezerwę terenową od pętli na Ślężnej aż do granic Wrocławia w kierunku Wysokiej.