MPK Wrocław rozpoczęło poszukiwania firm, które opracują dokumentację projektową kolejnej planowanej inwestycji. Tym razem będzie to modernizacja pętli Krzyki oraz torowiska w obrębie ul. Krzyckiej.
Do zaprojektowania jest odcinek torowiska na al. Karkonoskiej pomiędzy ul. Krzycką a pętlą Krzyki wraz z samą pętlą. Dokumentacja ma obejmować także wykonanie regulacji sieci trakcyjnej na remontowanym odcinku. To kolejna –
po mijance na ul. Przyjaźni – inwestycja dla transportu szynowego we Wrocławiu.
Jakie założenia dla przebudowy torowiska na al. Karkonoskiej?
W przypadku wspomnianego odcinka al. Karkonoskiej, stan techniczny nawierzchni w jest zły. Zdiagnozowano tam liczne zapadnięcia i wykruszenia kostki okalającej torowisko oraz zapadnięcia samych szyn. Natomiast na pętli tramwajowej nie są spełnione wymogi dotyczące skrajni tramwajowej.
Wyświetl większą mapę
Wiadomo, że w zależności od odcinka, wybrano różną technologię. I tak fragment ok. 15 metrów pomiędzy jezdnią ul. Krzyckiej – w kierunku północnym będzie osadzony na podkładach betonowych z przykryciem warstwą żwiru. Przejazd przez ulicę Krzycką oraz wjazd na pętle ma być zabudowany w kostce i tak samo jak torowisko od ul. Krzyckiej do wyjazdu z pętli. Natomiast na samej pętli przewidziano tzw. zielone torowisko oraz nowe smarownice torowe.
MPK Wrocław zastrzega jednak, że z uwagi na fakt, iż obszar znajduje się w Gminnej Ewidencji Zabytków, ostateczna decyzja dotycząca rodzaju nawierzchni należeć będzie do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Planowany remont nie przewiduje natomiast modernizacji przystanków tramwajowych “Krzyki”.
Cena i doświadczenie projektanta – warunki dla wykonawcy
Firmy zainteresowane wykonaniem dokumentacji mogą składać swoje oferty do 9 września do godz. 9. Decydującym kryterium będzie przede wszystkim cena: 60 proc. oraz doświadczenie projektanta posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej (40 proc.).
Termin na wykonanie dokumentacji to 115 dni od dnia podpisania umowy. Oznacza to, że na opracowanie trzeba będzie poczekać przynajmniej do pierwszego półrocza 2026 roku.