Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław: Robotnicy wracają na Olszewskiego. Prace potrwają do lutego

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
30-11-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa MPK Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

Nowe rozwiązania konstrukcyjne torowiska wzdłuż ul. Olszewskiego zostały uzgodnione i zatwierdzone przez wszystkie wymagane instytucje, w tym przez Zarząd Zieleni Miejskiej i miejskiego konserwatora zabytków. Wykonawca wrócił dziś na plac budowy, a MPK, traktując tę inwestycję priorytetowo, wprowadziło ponadstandardowe rozwiązania i procedury.

Remont trasy tramwajowej od byłej zajezdni Dąbie aż do pętli na Biskupinie (łącznie 3,5 km toru pojedynczego) miał zakończyć się na przełom października i listopada 2020 r. Prace zostały jednak wstrzymane po zdjęciu torowiska, gdyż okazało się, że drzewa mają bardzo płytko korzenie stabilizujące, co wymusza zmiany w projekcie. MPK Wrocław ogłosiło właśnie, że roboty potrwają do 90 dni, a to oznacza, że torowisko zostanie oddane do użytku najpóźniej 28 lutego 2021 roku. – Liczymy jednak, że uda się ten graniczny termin przyspieszyć – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. – Należy jednak pamiętać, że praca w okresie zimowym niesie za sobą wiele trudności i ryzyk realizacyjnych, niezależnych od inwestora i wykonawcy. W przypadku intensywnych opadów i mrozów niektóre prace się wydłużają – dodaje.

Przewoźnik traktuje tę inwestycję priorytetowo, dlatego wprowadza ponadstandardowe rozwiązania i procedury. Prace wykonawcy będą pod stałym nadzorem MPK. Spółka zatrudniła dodatkowego inspektora nadzoru inwestorskiego oraz inspektora nadzoru dendrologicznego, którzy specjalizują się w inwestycjach prowadzonych na terenach objętych nadzorem konserwatorskim i posiadają wymagane doświadczenie. Ich zadaniem będzie stała kontrola sposobu prowadzonych robót budowlanych i zapewnienie ich realizacji zgodnie z uzgodnieniami i decyzją Miejskiego Konserwatora Zabytków.

Na początek prace przygotowawcze

W pierwszych dniach wykonawca zajmie się tzw. pracami przygotowawczymi. Co to oznacza? M.in. usunięcie posuszu z drzew oraz przeprowadzenie czynności pielęgnacyjnych i ręczne odkopanie wszystkich korzeni. Należy pamiętać, że nowy, uzgodniony projekt zakłada możliwość stosowania różnych rozwiązań konstrukcyjnych w zależności od rzeczywistego położenia korzeni. Wykonawca zacznie także wprowadzać rozwiązania ujęte w Projekcie Ochrony Drzew. W tym samym czasie jeden z wykonawców na polecenie Zarządu Zieleni Miejskiej przeprowadzi tzw. redukcję/pielęgnację koron kilku drzew.

W sobotę 5 grudnia wykonawca przystąpi już do prac budowlanych, na które składają się wykonanie konstrukcji torowiska tramwajowego wg nowych uzgodnionych rozwiązań projektowych, odwodnienia poprzez zastosowanie drenażu francuskiego oraz wykonanie sieci trakcyjnej i przejazdów w miejscach kolizji z istniejącym układem drogowym.

Zielone torowisko musi poczekać

Przygotowanie nowego projektu w tak trudnych warunkach wynikających z bliskiego sąsiedztwa zabytkowych dębów było nie lada wyzwaniem i wymagało wypracowania kompromisu pomiędzy wymogami technicznymi a środowiskowymi. Jednym z jego efektów jest konieczność powtórnego podbicia całego torowiska i uzupełnienia tłucznia 6 miesięcy po zakończeniu robót budowlanych, co będzie się wiązać z okresowym jego zamknięciem.

Z uwagi na już udokumentowane, płytsze usytuowanie korzeni niektórych drzew, może się okazać, że w pierwszym etapie nie będzie możliwości wykonania zielonego torowiska. Wcześniej konieczne będzie pełne ustabilizowanie się konstrukcji, co może potrwać nawet dwa lata. – Wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, stosujemy zielone torowiska; tak było np. w ciągu ulic Hallera i Żmigrodzkiej – przypomina Krzysztof Balawejder.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wrocław przymierza się do remontu torów na Szczytnickiej

Przestrzeń

Wrocław wyremontuje sieć trakcyjną na Powstańców Śląskich

Przestrzeń

Legendarny kurier patronem tramwaju we Wrocławiu

Przestrzeń

Legendarny kurier patronem tramwaju we Wrocławiu

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Wrocław: Rusza pilny remont Mosty Piaskowego. Tramwaje na objeździe

Przestrzeń

Wrocław: Wybrano wykonawcę remontu torów na Legnickiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Wrocław przymierza się do remontu torów na Szczytnickiej

Przestrzeń

Wrocław wyremontuje sieć trakcyjną na Powstańców Śląskich

Przestrzeń

Legendarny kurier patronem tramwaju we Wrocławiu

Przestrzeń

Legendarny kurier patronem tramwaju we Wrocławiu

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Wrocław: Rusza pilny remont Mosty Piaskowego. Tramwaje na objeździe

Przestrzeń

Wrocław: Wybrano wykonawcę remontu torów na Legnickiej

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5