Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wrocław. Na Klecinę wracają tramwaje, koniec budowy nowej mijanki

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
19-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
18-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny/UM Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Wrocław. Na Klecinę wracają tramwaje, koniec budowy nowej mijanki
Fot. Daniel SiwakTrasa na Klecinę zyskała nową mijankę dla tramwajów
Ekipy budowlane kończą prace na ul. Przyjaźni, gdzie przez ostatnie miesiące wykonywana była nowa mijanka dla tramwajów. Oznacza to powrót komunikacji szynowej w ten rejon Wrocławia.

Budowa nowej infrastruktury torowej na ul. Przyjaźni rozpoczęła się w połowie lipca tego roku. MPK Wrocław zleciło budowę całkowicie nowej infrastruktury, jaką jest mijanka dla tramwajów. Dodatkowo, na przystanku "Sąsiedzka", został zamontowany system sterowania i ogrzewania rozjazdów tramwajowych.

Koniec autobusów zastępczych, na Klecinę wracają tramwaje

Urząd Miejski Wrocławia poinformował, że MPK kończy pracę w obrębie przystanku "Przyjaźni". Nowe torowisko o długości 65 metrów wraz dwoma zwrotnicami powstało kosztem blisko 5 mln złotych. Dzięki temu ma zwiększyć się przepustowość tej trasy, bo wagony nie będą musiały czekać przy al. Karkonoskiej i na pętli aż nadjecie ten z przeciwnego kierunku.

Fot. Daniel Siwak | Do tej pory tramwaje mogły się wyminąć albo na pętli, albo przy ul. Karkonoskiej

Zakończenie prac oznacza, że na swoje trasy wracają tramwaje. Linia 6 ponownie pojedzie z pętli Kromera do pętli Krzyki. Natomiast linie 7 i 17 znów będą dojeżdżać do pętli Klecina. W związku z tym zniknie zastępcza linia 717, która kursowała co 7,5 minuty ulicami Krzycką i Przyjaźni.

Przygotowania do przedłużenia trasy do pętli Kupiecka


Wiadomo, że budowa mijanki na ul. Przyjaźni to nie jedyna inwestycja, jaka w tym rejonie Wrocławia jest realizowana. Chodzi o zapowiadane przedłużenie obecnej trasy tramwajowej w rejon skrzyżowania ulic Karmelkowej i Kupieckiej. Przedmiotem analizy są dwa warianty: planistyczny i społeczny, które mają swoich zwolenników, jak i przeciwników.

Niedawno zakończono konsultacje, z których za kilka tygodni powstanie raport. Wówczas władze miasta podejmą decyzję, który wariant ostatecznie wybrać. Dolnośląska Pracownia Projektowa, z którą miasto podpisało umowę, będzie miała dwa lata – najpóźniej do 4 kwietnia 2027 na wykonanie koncepcji, projektu budowlanego i wykonawczego oraz uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych.

Materiały Urzędu Miejskiego Wrocławia | Warianty nowej trasy trasy na Klecinie

Spółka Wrocławskie Inwestycje, która pełni tutaj rolę inwestora szacuje, że budowa nowej trasy może potrwać około 1,5 roku. Mieszkańcy będą mogli nią podróżować pod koniec 2028 roku.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij