Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wrocław: MPK stopniowo poprawia stan torów

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
17-04-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Remont torów na ul. Powstańców Śląskich i wymiana rozjazdu na Podwalu to dwie niewielkie, lecz ważne zadania torowe, zakończone niedawno we Wrocławiu. W przypadku pierwszego z nich udało się utrzymać ruch przez większość czasu. Wrocławskie MPK zapowiada już dalsze tego typu prace.

Na ul. Powstańców Śląskich ekipy remontowe wymieniły przejazd na wysokości skrzyżowania z Kutnowską, nieopodal zajezdni Borek. Tory przechodzą tu spomiędzy jezdni na zachodnią stronę ulicy. – Inwestycja polegała przede wszystkim na wymianie szyn na obu torach, by jazda była tam szybsza, wygodniejsza i bezpieczniejsza – wyjaśnia rzecznik MPK Wrocław Bartosz Naskręski. Dodatkowym elementem było wykonanie nowej, betonowej nawierzchni drogowej, a także przecinającego torowisko przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego przy przystanku Orla.

Większość prac udało się wykonać bez wstrzymywania ruchu. Dzięki zastosowaniu rozjazdów tymczasowych tramwaje kursowały wahadłowo po jednym torze. – Prace kosztowały nas prawie 1,9 miliona złotych – informuje Naskręski.

Na Podwalu wymiany doczekał się natomiast rozjazd przed skrzyżowaniem z ul. Sądową od strony placu Orląt Lwowskich. – Zainstalowaliśmy elektrycznie sterowaną zwrotnicę, co ułatwi motorniczym jej przestawianie. Urządzenie jest też odwodnione i ogrzewane, a to oznacza większą niezawodność zimową porą – uzupełnia rzecznik. Również tu przy okazji wymieniono nawierzchnię ulicy (torowisko jest tu poprowadzone w jezdni). Remont kosztował ponad 1,2 mln zł. Jak zapowiada Naskręski, z trasy tej będą w przyszłości korzystały tramwaje kursujące Trasą Autobusowo-Tramwajową z Nowego Dworu.

MPK zapowiada kolejne prace, mające poprawić stan najbardziej zużytych fragmentów wrocławskiej sieci. – Trwa właśnie wymiana łuków na ul. Nowy Świat, przed przystankiem Rynek. Korzystamy z tego, że trasa jest zamknięta z powodu przebudowy Mostów Pomorskich – i, nie powodując dodatkowych utrudnień w komunikacji tramwajowej, układamy 126 metrów nowych szyn, by poprawić parametry tego obciążonego na co dzień torowiska – podaje przykład Naskręski.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij