Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław: Mosty Chrobrego z torowiskiem. Otwarcie jeszcze we wrześniu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
06-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UM Wrocław/wroclaw.pl

Podziel się ze znajomymi:

16 – to najważniejsza obecnie liczba związana z mostami Chrobrego, których otwarcie zbliża się wielkimi krokami. Ile mają długości, ile szerokości? Jak długo teoretycznie będą użytkowane? Ile kosztowały? Przedstawiamy cyfry i przypominamy zdjęcia z prób obciążeniowych.

Otwarcie nowych mostów Chrobrego planowane jest na trzeci weekend września, dlatego liczba 16 jest teraz najważniejsza. Na pewno dla kierowców, pasażerów autobusów, rowerzystów i pieszych, którzy będą przeprawiali się nad wodą pomiędzy Sępolnem a Swojczycami.

Tak wyglądają mosty w liczbach:
  • 83 – miliony złotych kosztowała ich budowa,
  • 4 – linie autobusowe MPK kursujące przez mosty,
  • 330 – metrów torowiska (na przyszłość),
  • 40 – ton minimalnego udźwigu,
  • 50 – metrów długości mostu nad kanałem żeglugowym,
  • 153 – metry długości nad kanałem powodziowym,
  • 27 – metrów szerokości całkowitej (w tym ścieżek rowerowych i chodników),
  • 19 987 – ton betonu,
  • 906 – ton stali,
  • 3 – liczba przęseł łukowych,
  • 100 – projektowany okres użytkowania obiektu w latach.

Torowisko, które zostało ułożone podczas kończącej się budowy, przyda się w przyszłości. Będzie częścią trasy tramwajowej na Swojczyce. Jest ona dopiero w fazie projektowania. Na razie mostami pojadą autobusy MPK: 115, 118, 315 i nocne 259.

– Nośność nowoczesnych przepraw pozwala przyjąć dłuższe modele autobusów, a także samochody, pieszych i rowerzystów. Warto podkreślić, że na starych nie było ścieżek rowerowych – powiedział Krzysztof Świercz, Wrocławskie Inwestycje.

W momencie otwarcia nowych stare, które znajdują się obok, zostaną zamknięte i będą nieprzejezdne. Jeszcze nie ma ostatecznej decyzji, co do ich przyszłości. Pod uwagę brana jest m.in. rozbiórka. Po pierwsze stan techniczny obiektów jest kiepski, a po drugie nie mają dużych walorów architektonicznych.



Spółka Wrocławskie Inwestycje nadzorowała budowę, którą wykonywała firma Trakcja. Zadanie nie skończy się jednak w momencie przełożenia ruchu na nowe mosty ze starych. Częścią całej inwestycji jest przebudowa okolicznych, dojazdowych dróg. Gdy obiekty będą przejezdne, wykonawcy zajmą się pracami przy skrzyżowaniu Mickiewicza i Monte Cassino, czego nie mogą robić teraz – gdy pojazdy jeżdżą starymi przeprawami.

Z budową mostów związane są także przebudowy ulic, włącznie z nowymi chodnikami i ścieżkami dla rowerów, przy skrzyżowaniach po drugiej stronie: Swojczyciej z Marca Polo i Monopolową oraz Swojczyckiej z Mydlaną. Zakończenie planowane jest na październik.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wrocław zazielenia swoje torowiska

Przestrzeń

Wrocław zazielenia swoje torowiska

Jakub Rösler 15 września 2023

Warszawa: Most na Pragę. Rozstrzygnięto przetarg na projekt pasów przy Karowej

Przestrzeń

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

TAT na wrocławski Nowy Dwór po testach. Tramwaje ruszą za kilka dni

Komunikacja

Toruń. Drogie oferty na koncepcję trzeciego mostu drogowego przez Wisłę

Przestrzeń

Zobacz również:

Wrocław zazielenia swoje torowiska

Przestrzeń

Wrocław zazielenia swoje torowiska

Jakub Rösler 15 września 2023

Warszawa: Most na Pragę. Rozstrzygnięto przetarg na projekt pasów przy Karowej

Przestrzeń

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

TAT na wrocławski Nowy Dwór po testach. Tramwaje ruszą za kilka dni

Komunikacja

Toruń. Drogie oferty na koncepcję trzeciego mostu drogowego przez Wisłę

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5