Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Wrocław rozstrzyga przetarg na remont tramwajów Protram i Skoda. Za 134 mln zł

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-06-22 16:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław rozstrzyga przetarg na remont tramwajów Protram i Skoda. Za 134 mln zł
fot. Bogusław Wielgoszewski, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
MPK Wrocław rozstrzygnęło przetarg na remont kapitalny 25 tramwajów typu 205 WrAs. Jedyną ofertę złożył Modertrans, który jest gotów wykonać prace za 73,8 mln zł. Przewoźnik wybrał też wykonawcę remontu kapitalnego 17 tramwajów typu Škoda 16 T. Prace wykona SAATZ za 60,6 mln zł.

Przedmiotem jednego z przetargów jest remont kapitalny 25 tramwajów typu 205 WrAs. To trzyczłonowe, częściowo niskopodłogowe pojazdy, produkowane od 2006 r. przez wrocławski Protram. Remont kapitalny obejmie pudło, podwozie, wnętrze oraz część elektryczną. We wnętrzu pojawią się ładowarki USB. Część pasażerka ma zostać doposażona w skuteczny układ ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji.

– Remont uwzględnia m.in. remont napędów i instalację klimatyzacji. Tramwaje będą mieć też praktycznie nowe „pudła”, czyli poszycie wierzchnie. Wykonawca będzie musiał dostosować też dach do montażu klimatyzatorów. Remont uwzględnia również montaż monitoringu, systemu informacji pasażerskiej i montaż nowego komputera pokładowego – wylicza Beata Pohl, zastępca kierownika działu technicznego MPK Wrocław.

Jedyną ofertę, jeszcze w marcu, złożył poznański Modertrans, który jest gotów wykonać prace za 73,8 mln zł brutto, co idealnie – co do złotówki – mieści się w budżecie zamawiającego. W piątek (19 czerwca) postępowanie zostało rozstrzygnięte i zamawiający zaakceptował ofertę Modertransu. Zamówienie miałoby zostać zrealizowane w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy.

Drugi przetarg dotyczy remont kapitalny 17 tramwajów typu Škoda 16 T. Wagony zostały wyprodukowane w latach 2006-2007. Prace mają być kompleksowe i objąć część elektryczną, wszystkie podzespoły, wózki, pudło oraz wnętrze wagonu. W zakresie zmian funkcjonalnych przewidziano demontaż platformy sterowanej elektrycznie na mechaniczną. Pojawią się też ładowarki USB. Kolorystyka wagonów powinna być zgodna ze stosowaną obecnie przez MPK.

Oferty poznaliśmy w marcu. Wystartowała jedynie firma SAATZ, która zaproponowała 60,629 mln zł brutto, co mieści się w budżecie zamawiającego. Zamówienie miałoby zostać zrealizowane w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław wybiera wykonawcę kolejnego odcinka tramwaju na Nowy Dwór

Przestrzeń

Wrocław wybiera wykonawcę kolejnego odcinka tramwaju na Nowy Dwór

Witold Urbanowicz 19 czerwca 2020

MPK Wrocław wybrał firmy do konserwacji torowiska

Przestrzeń

MPK Wrocław wybrał firmy do konserwacji torowiska

Witold Urbanowicz 18 czerwca 2020

Wrocławski przetarg na nowe tramwaje odblokowany

Komunikacja

Wrocławski przetarg na nowe tramwaje odblokowany

Witold Urbanowicz 17 czerwca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5