MPK Wrocław po kilku miesiącach rozstrzygnął przetarg na dostawy do 100 nowych autobusów przegubowych. Zwycięzcą został MAN, który pokonał konkurenta ceną oraz okresem gwarancji. EvoBus okazał się natomiast lepszy, jeżeli chodzi o zużycie energii i ocenę techniczną.
Przedmiotem przetargu jest dostawa 50 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów przegubowych wraz z niezbędnym wyposażeniem. Zamówienie zawiera też opcję w postaci możliwości zamówienia do 50 kolejnych autobusów. Długość pojazdu określono na 17,5-18,75 m, a pojemność na co najmniej 140 podróżnych (w tym min. 32 miejsca siedzące i 101 miejsc stojących). Przewidziano drzwi w układzie 2-2-2-2, każde o szerokości min. 1230 mm. Przy trzecich drzwiach zaplanowano niezabudowaną przestrzeń. Autobusy mają być wyposażone w silnik o mocy min. 230 kW. Wyposażenie obejmuje trzy podwójne gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych, klimatyzację oraz elektroniczną informację.
O zamówienie ubiegały się dwie firmy – EvoBus, który dostarcza Mercedesy, zaproponował 97,3 mln zł brutto, natomiast MAN wycenił pojazdy na 101,3 mln zł brutto, choć ta kwota została skorygowana do wysokości 96,2 mln zł brutto. Obie propozycje przekraczały przewidziany budżet w wysokości 86,1 mln zł brutto.
Dzisiaj (29 czerwca) został rozstrzygnięty przetarg. O wyborze oferty decydowały cena (40%), ocena techniczna (35%), zużycie energii (15%) oraz okres gwarancji (10%). W ramach oceny technicznej pod uwagę brane były ochrona antykorozyjna, pojemność silnika, zgodność producenta autobusu i silnika, liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi, okresy międzyobsługowe, obsługa zespołu chłodnic, rekuperacja energii przy hamowaniu.
Ostatnie zamawiający wybrał ofertę MAN-a, który otrzymał łącznie 92,21 pkt., podczas gdy jego konkurent – EvoBus – zdobył 89,55 pkt. Zwycięzca okazał się lepszy pod względem ceny (40 pkt. względem 39,55 pkt.) oraz zużycia energii (10 pkt. względem 0 pkt.), natomiast EvoBus otrzymał więcej punktów w kryterium oceny technicznej (35 pkt. względem 31,50 pkt.) oraz gwarancji (15 pkt. względem 10,71 pkt.).
Na realizację zamówienia przeznaczono 210 dni od podpisania umowy, przy czym pierwsza dostawa ma nastąpić w terminie do 180 dni. AKTUALIZACJA 2 LIPCA
MPK dokonało korekty informacji w protokole z rozstrzygnięcia przetargu. Okazało się, że zostały zamienione dwa kryteria. MAN okazał się lepszy w kryterium ceny (40 pkt. względem 39,55 pkt.) oraz okresu gwarancji (10 pkt. względem 0 pkt.), a nie zużycia energii. Natomiast EvoBus otrzymał więcej punktów w kryterium oceny technicznej (35 pkt. względem 31,50 pkt.) oraz zużycia energii (15 pkt. względem 10,71 pkt.), a nie gwarancji.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.