Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław: Majówka na torach. Tramwaje wracają na Biskupin

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-04-30 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa MPK Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław: Majówka na torach. Tramwaje wracają na Biskupin
fot. MPK Wrocław
Wrocław: Majówka na torach. Tramwaje wracają na Biskupin
Wrocław: Majówka na torach. Tramwaje wracają na Biskupin
Wrocław: Majówka na torach. Tramwaje wracają na Biskupin
Wrocław: Majówka na torach. Tramwaje wracają na Biskupin
Wrocław: Majówka na torach. Tramwaje wracają na Biskupin
Wrocław: Majówka na torach. Tramwaje wracają na Biskupin
MPK Wrocław otwiera wyremontowane torowisko w ciągu ulicy Olszewskiego. Nowe tory biegną od byłej zajezdni Dąbie, aż do pętli Biskupin. To niespełna 2-kilometrowy odcinek, po którym teraz przejazd będzie bezpieczniejszy i szybszy.

Tramwaje docelowo mają się tam poruszać z prędkością do 50 km/h. Przed remontem, z uwagi na zły stan torów, nie mogły jeździć tak szybko. – Dziś kończymy bardzo ważną i złożoną inwestycję, ale na tym nie poprzestajemy. Już jutro ruszamy z pracami przy wymianie rozjazdów na ulicy Piotra Skargi – przy skrzyżowaniu z ulicą Teatralną i z ulicą Oławską. A przecież równolegle prowadzone są dwie wielkie inwestycje: na Nowym Dworze i Popowicach. TORYwolucja trwa, ale przed nami jeszcze dużo pracy – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Mieszkańcy pojadą nowymi torami już 1 maja. Na trasy do pętli Biskupin wrócą tramwaje linii 1, 2, 4 i 10. – To bardzo ważna trasa nie tylko dla mieszkańców Biskupina, do których i ja z dumą się zaliczam, ale i studentów, turystów czy spacerowiczów chcących korzystać z niezwykłych uroków Wielkiej Wyspy. To była trudna inwestycja, które wiele nas nauczyła. TORYwolucja się rozwija. Dziś kończymy jeden remont, jutro zaczynamy działać w kolejnych miejscach – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder.

Wyremontowano w sumie 3,5 km toru pojedynczego. Wykonano nową podbudowę torowiska i odwodnienie, wymieniono słupy trakcyjne z siecią. Rozsunięto też tory – teraz spełniają obecne normy bezpieczeństwa. Przed remontem rozstaw wynosił 3,6-3,65 m, a po remoncie już 3,9 m. Wszystkie prace zostały wykonane tak, aby nie uszkodzić rosnących w pobliżu drzew oraz ich korzeni, co nadzorowali inspektorzy MPK Wrocław oraz niezależni dendrolodzy. Docelowo na pętli pojawi się smarownica.

Dodatkowym wyzwaniem była koordynacja robót prowadzonych przez przewoźnika z budową Alei Wielkiej Wyspy nadzorowaną przez inną miejską spółkę – Wrocławskie Inwestycje. Po jej stronie było zbudowanie przecięcia nowej drogi z linią tramwajową prowadzącą na Biskupin. Dobra współpraca obu miejskich podmiotów pozwoliła na skuteczne koordynowanie zadań.

Dla spółki priorytetem było możliwie szybkie puszczenie ruchu po torowisku, przy jednoczesnym zachowaniu wyjątkowego drzewostanu. Projekt torowiska pogodził wymogi techniczne z dobrem okolicznej przyrody. Wiąże się to jednak z koniecznością powtórnego podbicia całego torowiska i uzupełnienia tłucznia sześć miesięcy po zakończeniu robót budowlanych, co będzie się wiązać z jego okresowym zamknięciem. W tym momencie na terenie inwestycji trwać będą jeszcze prace wykończeniowe, ale nie wpływają one na bezpieczeństwo jeżdżących tramwajów.

Torowcy MPK nie zamierzają jednak wypoczywać. Koniec jednego ważnego zadania oznacza początek kolejnych, wyczekiwanych przez mieszkańców remontów. Od jutra (1.05) zaczyna się wymiana rozjazdów tramwajowych na ulicy Piotra Skargi, i to aż w dwóch miejscach: od strony placu Dominikańskiego i na skrzyżowaniu z ulicą Teatralną. Ale na tym #TORYwolucja wcale się nie kończy. Dobiega końca remont ważnego torowiska przy ul. Złotoryjskiej. Połączy ono ul. Legnicką z powstającą Trasą Autobusowo-Tramwajową na Nowy Dwór. Przewoźnik planuje też w tym roku remont torów na placu Jana Pawła II, ulicy Ruskiej i św. Mikołaja, wymianę rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego i Widok czy kontynuację prac nad zielonym torowiskiem w al. Hallera.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5