MPK Wrocław otworzyło oferty w przetargu na wykonanie remontu trasy tramwajowej od zajezdni Dąbie do pętli Biskupin. O zamówienie ubiega się sześć podmiotów. Prace rozpoczną się w połowie wakacji.
Przedmiotem przetargu jest remont torowiska tramwajowego w ul. Wróblewskiego i Olszewskiego od zajezdni Dąbie do pętli Biskupin. W sumie prace obejmą 3600 mtp. Geometrię zmieni pętla Biskupin – inaczej rozwiązany zostanie wjazd na żeberko. Więcej o specyfikacji zamówienia pisaliśmy
tutaj.
Dziś (7 lipca) minął termin składania ofert. Wystartowało sześć firm. W budżecie określonym na 24,416 mln zł brutto zmieścili się niemal wszyscy. Wrocławski Zakład Sieci i Zasilania zaoferował wykonanie prac za 19,793 mln zł brutto, GM Roads Polska z Żarowa – za 22,271 mln zł brutto, KZN Rail z Krakowa za 23,641 mln zł brutto, ZUE z Krakowa – za 23,958 mln zł brutto, Strabag Infrastruktura z Wrocławia – za 24,022 mln zł brutto, a konsorcjum Track Tec Construction (Wrocław i Bickhardt Bau – za 31,369 mln zł brutto.
O wyborze zdecydują cena (60%), okres gwarancji (20%), termin realizacji robót budowlanych (20%). Wszyscy zaoferowali 60 miesięcy gwarancji oraz termin realizacji skrócono o 14 dni.
Rozpoczęcie robót przewidziano 27 lipca. Wszystkie prace, za wyjątkiem robót wykończeniowych niewymagających zmian w komunikacji zbiorowej i zamknięcia linii tramwajowej, mają zostać wykonane do 13 listopada. MPK Wrocław chce zgrać remont z Wrocławskimi Inwestycjami, które będą realizować aleję Wielkiej Wyspy tak, by inwestycje odbyły się w tym samym czasie.
MPK Wrocław otworzyło oferty w przetargach na dokumentację projektową dla wymiany kilku wyeksploatowanych rozjazdów. Przedmiotem jednego z przetargów jest opracowanie dokumentacji projektowej wykonawczej dla wymiany rozjazdów z podziałem na trzy części. Jedna z nich dotyczy rozjazdu al. Hallera i Powstańców Śląskich (rozjazd od al. Hallera). Kolejna część to dwa rozjazdy na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich i al. Hallera (rozjazdy w u. Powstańców Śląskich), a ostatnia – rozjazdu na skrzyżowaniu al. Hallera i Grabiszyńskiej (rozjazd od al. Hallera). Budżet na ten wynosił 150 tys. zł brutto. Zakład Budowlany Klier z miejscowości Chrząstawa Mała zaproponował w sumie 145,5 tys. zł brutto, a Cone AMG z Warszawy – 161,1 tys. zł brutto.
Drugi przetarg również jest podzielony na trzy części. Pierwsza dotyczy dokumentacji dla wymiany rozjazdu w węźle ul. Piotra Skargi – ul. Teatralna (rozjazd od placu Dominikańskiego), druga – rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego – ul Krupnicza (rozjazd od placu Dominikańskiego) oraz rozjazdu od ul. Ruskiej, a ostatnia – rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Legnicka – ul. Złotoryjska wraz z remontem toru od przystanku Dolmed do skrzyżowania z ul. Strzegomską wraz ze skrzyżowaniem. Budżet na ten wynosił 190 tys. zł brutto. Zakład Budowlany Klier z miejscowości Chrząstawa Mała zaproponował w sumie 154,2 tys. zł brutto, a Cone AMG z Warszawy – 210,3 tys. zł brutto.