Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław kontynuuje tramwajowe remonty. Osiem przetargów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-08-16 17:12
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław kontynuuje tramwajowe remonty. Osiem przetargów
fort. MPK Wrocław
W sierpniu MPK Wrocław rozpisało przetargi na remont cząstkowy pętli Park Południowy oraz wymianę dwóch rozjazdów na skrzyżowaniu ulic Kazimierza Wielkiego, Błogosławionego Czesława, Oławskiej i Piotra Skargi. Rozstrzygnięto również pięć postępowań na wymianę rozjazdów, łuków i przejazdów. Na rozstrzygnięcie czeka również postępowanie na wymianę sieci trakcyjnej w trzech punktach.

MPK Wrocław ogłosiło przetarg na remont cząstkowy pętli Park Południowy. W projekcie remontu torowiska przewidziano wymianę nawierzchni torowej wraz z zabudową torowiska. Torowisko tramwajowe zaprojektowano jako torowisko w technologii podsypkowej oraz na podbudowie betonowej w rejonie przejścia pieszo-rowerowego. Na wysokości peronu dla wsiadających przewidziano wyłącznie wymianę szyn wraz z przytwierdzeniami. Termin składania ofert mija 10 września. O wyborze decydują cena (60%) i okres gwarancji (40%). W sumie na realizację zamówienia przeznaczono 43 dni, z czego 29 na same roboty. Zamknięcia torowe ustalono na weekendy 6-7 listopada i 4-5 grudnia.

W zeszłym tygodniu MPK ogłosiło nowy przetarg na wymianę dwóch rozjazdów na skrzyżowaniu ulic Kazimierza Wielkiego, Błogosławionego Czesława, Oławskiej i Piotra Skargi – rozjazd od pl. Społecznego oraz rozjazd od ul Widok. Termin składania ofert mija 6 września. W sumie na realizację prac przewidziano 76 dni. Zamknięcie torowe dla relacji Piotra Skargi – Oławska zaplanowano w dniach 6 listopada – 3 grudnia, natomiast dla reakcji Kazimierza Wielkiego – Błogosławionego Czesława w dn. 4 grudnia 2021 r. – 7 stycznia 2022 r.

W zeszłym tygodniu, 12 sierpnia, wybrano wykonawcę dla wymiany rozjazdu w al. Gen. Józefa Hallera i łuków na skrzyżowaniu z ul. Grabiszyńską. Prace wykona Zakład Sieci i Zasilania za 1,488 mln zł brutto, który pokonał dwóch innych startujących. Planowany termin wyłączenia komunikacji tramwajowej to 25 września – 3 grudnia. Przetarg na wymianę łuków na skrzyżowaniu ul. Legnickiej z ul. Bolesławiecką w ciągu ul. Złotoryjskiej wygrała firma Laubres z ofertą na kwotę 670 tys. zł, która pokonała jeden podmiot.  Prace podzielono na dwa etapy: po 27 dni od dnia wskazanego w protokole z przekazania terenu budowy dla łuków w stronę pl. Jana Pawła II i dla łuków w stronę Leśnicy.

Ponadto 11 sierpnia MPK wybrało wykonawcę dla wymiany rozjazdu w al. Gen. Józefa Hallera i łuków na skrzyżowaniu z ul. Powstańców Śląskich. Startowały trzy firmy. Ostatecznie wygrała firma Torhamer z ofertą na 1,169 mln zł brutto. Termin wyłączenia komunikacji tramwajowej zaplanowano od 25.09.2021 r. do 03.12.2021 r. Tego dnia rozstrzygnięto też postępowanie na remont przejazdu przez torowisko w ul. Legnickiej na skrzyżowaniu z ul. Zachodnią. Zwyciężył Zakład Sieci i Zasilania z kwotą 1,148 mln zł, który pokonał trzech wykonawców. Planowany termin realizacji robót budowlanych przewidziano od 4 września do 7 listopada.

Z kolei 4 sierpnia wybrano wykonawcę dla wymiany rozjazdów, łuków i skrzyżowania torów na placu Jana Pawła II. Wpłynęły trzy oferty. Wygrał wrocławski Zakład Sieci i Zasilania z kwotą 5,889 mln zł brutto.  W dniach 28.08-23.10.2021 r. zaplanowano wymianę rozjazdu od ul. Ruskiej i św. Mikołaja (Etap 1), w dniach 06.11-14.01.2022 – wymianę rozjazdu od ul. Legnickiej (Etap 2), w dniach 15.01.2022-25.03.2022 r. – wymianę skrzyżowania (Etap 3), w dniach 26.03-20.05.2022 r. – wymianę rozjazdu od Mostu Sikorskiego (Etap 4), a w dniach 21.05-08.07.2022 r. – wymianę rozjazdu od pl. Orląt Lwowskich (Etap 5).

Nie rozstrzygnięto jeszcze przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu remontu sieci trakcyjnej. Pierwsze zadanie obejmuje pl. Jana Pawła II i ul. Podwale, drugie – pl. Legionów, a trzecie – Ślężną (od Wieczystej do Sanockiej) wraz wjazdami na teren Zakładu Tramwajowego przy ul. Kamiennej. Wystartowały trzy podmioty. MMT Idea z Tczewa wyceniło zadanie 1 na 846,8 tys. zł, a zadanie 3 – na 1,290 mln zł, natomiast mieszcząca się pod tym samym adresem firma MMT Łukasz Tabor zadanie 2 – na 666,1 tys. zł. Zakład Siei i Zasilania wycenił zadanie nr 1 na 670 tys. zł, zadanie nr 2 również na 670 tys. zł, a zdanie nr 3 na 1,129 mln zł. Budżet na ten cel wynosi łącznie 3,220 mln zł brutto, w tym zadanie nr 1 – 970,1 tys. zł, 749,7 tys. zł – zadanie nr 2 oraz 1,450 mln zł – zadanie nr 3.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5