Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław kontynuuje #TORYwolucję. W 2021 r. 19 zadań inwestycyjnych

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-12-28 14:12
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa MPK Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław kontynuuje  #TORYwolucję. W 2021 r. 19 zadań inwestycyjnych
fot. MPK Wrocław
Wrocław przedstawił plan w zakresie remontów i napraw infrastruktury tramwajowej. W przyszłym roku zaplanowano działania o łącznej wartości ponad 53 mln zł. Będą się one skupiać przede wszystkim na wymianie zużytych rozjazdów. Wyremontowane zostaną też torowiska w ciągu ul. Hallera, ul. Św. Mikołaja oraz ul. Ruskiej.

MPK Wrocław torami zajmuje się formalnie od listopada 2019 roku, jednak prawdziwy boom inwestycyjny rozpoczął się wiosną tego roku. – Od początku mojej kadencji postawiłem na poprawę jakości życia mieszkańców naszego miasta, a w tym zakresie jednym z kluczowych elementów jest komunikacja zbiorowa. Stąd moja decyzja o radykalnym zwiększeniu środków na poprawę stanu torowisk. Przed nami jeszcze dużo pracy, ale tempo pierwszego roku TORYwolucji jest bardzo zadowalające – tym bardziej, ze równolegle budujemy dwie zupełnie nowe linie tramwajowe – ocenia prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

W tym roku MPK wymieniło 14,5 tys. m szyn i 32 zwrotnice. Ambitnie przedstawia się przyszły rok. – W 2021 roku stawiamy sobie ambitny plan wymiany rozjazdów na kluczowych skrzyżowaniach w mieście. Ich pogarszający się stan wymaga szybkich działań – mówi Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław. – Będzie to szereg inwestycji w newralgicznych punktach miasta, takich jak plac Jana Pawła II czy skrzyżowanie alei Hallera z ulicą Powstańców Śląskich – dodaje.
Rozjazdy zostaną wymienione także na skrzyżowaniu Podwale-Krupnicza-Sądowa czy na ulicy Powstańców Śląskich. Ekipy remontowe MPK zauważyć też będzie można na pl. Dominikańskim, ul. Ruskiej czy Grabiszyńskiej. Poza tym przewoźnik naprawi przejazdy przez torowisko na pl. Strzegomskim oraz w ul. Legnickiej przy ul. Zachodniej. Łącznie MPK planuje przeprowadzić w przyszłym roku 19 inwestycji o łącznej wartości ponad 53 mln zł.

TORYwolucja 2021:
  • 19 zadań inwestycyjnych o łącznej wartości ponad 53 mln zł
  • wymiana kluczowych dla bezpieczeństwa i komfortu przejazdów węzłów rozjazdowych/komunikacyjnych i zwrotnic
  • wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Legnicka - ul. Złotoryjska (DOLMED) i remont toru w ul. Śrubowej (odcinek od rozjazdu do ul. Strzegomskiej),
  • wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Podwale-Krupnicza-Sądowa, rozjazd na ul. Podwale od pl. Orląt Lwowskich,
  • wymiana rozjazdu w węźle ul. Piotra Skargi - ul. Teatralna, rozjazd od pl. Dominikańskiego
  • wymiana rozjazdów na pl. Dominikańskim od ul. P. Skargi,
  • wymiana rozjazdów i skrzyżowania torów na pl. Jana Pawła II,
  • remont torowiska w ul. Św. Mikołaja oraz ul. Ruskiej,
  • ymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego - ul. Krupnicza rozjazd od ul. Ruskiej,
  • wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego - ul. Krupnicza, rozjazd od pl. Dominikańskiego,
  • pl. Dominikański wymiana rozjazdu od ul. Kazimierza Wielkiego – Widok,
  • wymiana rozjazdów na pl. Dominikańskim od ul. Oławskiej (pl. Społecznego),
  • wymiana rozjazdu i skrzyżowania w węźle Kazimierza Wielkiego - Widok - Szewska ( od ul. Widok od ul. Świdnickiej),
  • wymiana rozjazdów w węźle rozjazdowym przy zajezdni Borek,
  • wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Hallera - ul. Powstańców Śląskich, rozjazd od ul. Hallera,
  • wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Hallera - ul. Grabiszyńska, rozjazd w ul. Hallera,
  • wymiana dwóch rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich - Hallera, rozjazdy w ul. Powstańców Śl.,
  • remont torowiska w ul. Hallera od ul. Powstańców Śląskich do ul. Mieleckiej,
  • naprawa przejazdu przez torowisko na pl. Strzegomskim,
  • naprawa przejazdu przez torowisko w ul. Legnickiej przy ul. Zachodniej,
  • wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Słowiańska - ul. Jedności Narodowej.
  • bieżące monitorowanie stanu torowisk i reagowanie na zły stan poszczególnych jego fragmentów przed dojściem do potencjalnego zdrazenia/wykolejenia
  • stały nadzór nad pracą wykonawców

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław: Kto utrzyma infrastrukturę tramwajową?

Komunikacja

Wrocław: Kto utrzyma infrastrukturę tramwajową?

Witold Urbanowicz 21 grudnia 2020

Wrocław: Ruszyły prace w ramach II etapu TAT na Nowy Dwór

Przestrzeń

Wrocław: Ruszyły prace w ramach II etapu TAT na Nowy Dwór

Witold Urbanowicz 16 grudnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5