MPK Wrocław otworzyło oferty w przetargu na remont kapitalny 17 tramwajów typu Škoda 16 T. Wystartowała jedynie Saatz, która jest gotowa wykonać prace za 60,6 mln zł brutto. Propozycja mieści się w budżecie zamawiającego.
Przedmiotem przetargu jest remont kapitalny 17 tramwajów typu Škoda 16 T. Wagony zostały wyprodukowane w latach 2006-2007. Prace mają być kompleksowe i objąć część elektryczną, wszystkie podzespoły, wózki, pudło oraz wnętrze wagonu. W zakresie zmian funkcjonalnych przewidziano demontaż platformy sterowanej elektrycznie na mechaniczną. Pojawią się też ładowarki USB. Kolorystyka wagonów powinna być zgodna ze stosowaną obecnie przez MPK.
Dzisiaj (10 marca) minął termin składania ofert. Wystartowała jedynie firma Saatz, znana już w Polsce ze zlecenia związanego z utrzymaniem tramwajów w Gdańsku. Wartość oferty sięga kwoty 60,629 mln zł brutto, co mieści się w budżecie zamawiającego, który określono na kwotę 60,639 mln zł brutto.
Wykonawca zaoferował też 24 miesiące gwarancji na tramwaj, 120 miesięcy gwarancji na perforację korozyjną, pękania oraz na zewnętrzne powłoki lakiernicze, a także 36 miesięcy na nowe podzespoły. Zamówienie miałoby zostać zrealizowane w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy.
Jednocześnie MPK Wrocław prowadziło przetarg na remont kapitalny 25 tramwajów typu 205 WrAs.
Wystartował jedynie Modertrans.