Wrocławskie Inwestycje otworzyły oferty w przetargu na dokończenie przebudowy ul. Hubskiej, gdzie powstaje nowa linia tramwajowa. Wcześniej – w zeszłym roku – miasto wyrzuciło z placu budowy Balzolę.
Na początku grudnia Wrocław
wyrzucił hiszpańską firmę Balzola z budowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Hubskiej. Powodem były zastój i opóźnienia w pracach, a także zaprzestanie wykonywania płatności na rzecz podwykonawców. Zaawansowanie prac, na trzy miesiące po terminie zakończenia robót przewidzianym w umowie, magistrat ocenia na 60-65%.
W II połowie grudnia 2018 r. ruszył nowy przetarg na prace zastępcze w zakresie dokończenia robót budowlanych na Hubskiej oraz uzyskania pozwolenia na użytkowanie. Postępowanie jest podzielone na dwie części. Pierwsza to dokończenie prac, a druga obejmuje wykonanie projektów technicznych oraz przebudowę światłowodowych kabli telekomunikacyjnych zainstalowanych w kanalizacji Orange.
Dzisiaj (21 stycznia) minął termin składania ofert. W części dotyczącej dokończenia torowiska wystartowało jedynie wrocławskie konsorcjum Pro-Tra Building oraz Zakład Sieci i Zasilania z ofertą na kwotę 21,5 mln zł brutto. To więcej, niż zakładał budżet, który planował wydać kwotę 15,7 mln zł brutto. Ten sam podmiot z wolnej ręki kończył przejazd pod wiaduktem na Pułaskiego/Dyrekcyjnej. W II części ofertę złożyła wrocławska spółka Systemy Teleinformatyczne Optel z ofertą na kwotę 873 tys. zł brutto przy budżecie 734 tys. zł brutto.
Na realizację przeznaczono trzy miesiące. Wpierw jednak miasto musi podjąć decyzję o zwiększeniu budżetu.