Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław. Jacek Sutryk porządkuje parkowanie

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-04-29 11:16
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław. Jacek Sutryk porządkuje parkowanie
fot. Daviidos, lic. CC BY-SA 4.0
– Mało mnie obchodzi, czy ktoś się na mnie za to obrazi – mówił w marcu prezydent Wrocławia likwidując darmowe parkingi dla urzędników. To jednak nie wszystko, co dzieje się w polityce parkingowej Wrocławia. Dwa tygodnie temu radni powiększyli strefę płatnego parkowania. Straż Miejska otrzymała zalecenie, by kierowców parkujących na chodnikach i trawnikach nie upominano, a karano mandatami.

Z początkiem marca urząd miasta nakazał płacić za korzystanie z czterech parkingów położonych w okolicach magistratu. Wcześniej urzędnicy parkowali tam za darmo. Teraz ma ich to kosztować 100 zł miesięcznie. Największy parking – ogrodzony szlabanem teren na kilkadziesiąt samochodów przy ul. Purkyniego – ma zresztą zostać zamknięty w czerwcu.

– Jeśli ktoś chce parkować, parkingów we Wrocławiu jest w sam raz – mówił prezydent Jacek Sutryk, cytowany przez serwis tuwroclaw.pl. – No, chyba że ktoś szuka parkingu za darmo, to zgoda. Takich parkingów we Wrocławiu nie ma i smutna wiadomość jest taka, że póki ja będę prezydentem, darmowych nie będzie – dodawał.

Większa strefa płatnego parkowania

Likwidacja darmowych parkingów dla urzędników w mieście, które jak wszystkie duże polskie aglomeracje zmaga się z nadmiarem samochodów, to działanie symboliczne. Ale we Wrocławiu na tym nie stanęło. Sutryk, który po wygranych jesienią wyborach prezydenckich (wcześniej był wiceprezydentem u Rafała Dutkiewicza) przedstawił listę zobowiązań na 100 pierwszych dni prezydentury. Jednym z nich było powiększenie strefy płatnego parkowania, do tej pory ograniczającej się ściśle do Starego Miasta i okolic.

W 100 dni strefy nie powiększono – w marcu ratusz zdążył przygotować projekt uchwały – ale dwa tygodnie temu rada miasta ją przegłosowała i nowe przepisy wejdą w życie z początkiem września. Obecną strefę powiększono ponad dwukrotnie. Rozszerzając strefę C.

Powiększona strefa płatnego parkowania we Wrocławiu (uchwała wejdzie w życie 1 września). Dotychczas obowiązująca strefa, to zaznaczone na schemacie podstrefy I - IX, przy czym niektóre tylko w części. Od września nowa strefa rozrośnie się na północ (X - XIII), na wschód (powiększenie podstref (VI i VII), na południe (XIV i XV), a także na zachód (powiększona podstrefa IX). 

We Wrocławiu płatne parkowanie ma dwie stawki cenowe. W tzw. strefie A i B (najbliżej centrum) cena to 50 gr za pierwsze 20 minut, 50 gr za kolejne, 2 zł za następne 20 minut (co w sumie daje 3 zł za pierwszą godzinę), a potem ceny wg maksymalnych możliwych stawek, czyli 3,6 zł, 4,2 zł i znów 3 zł, za drugą, trzecią i czwartą godzinę. Strefa C to z kolei 2 zł za pierwszą godzinę (według stawek 0,5 zł, 0,5 zł i 1 zł co 20 minut) i odpowiednio więcej za drugą i trzecią godzinę.

Według zapowiedzi ratusza zmienić się mają również ceny abonamentów za parkowanie (choć w uchwale o powiększeniu strefy tych zmian nie było). Dziś za auto płaci się 100 zł rocznie. Według planu ratusza drugie auto ma kosztować 150 zł rocznie, a trzecie 300 zł rocznie.

Zero tolerancji dla rozjeżdżających trawniki

„Robimy porządki wokół Dworca Świebodzkiego w niedziele targowe. Wypowiadam także wojnę oszalałym kierowcom, którzy (pomimo licznych i wolnych parkingów w ścisłym centrum) parkują w Rynku i jego otulinie dosłownie już wszędzie (pasy, chodniki - w sposób uniemożliwiający przejście pieszym, miejsca dla niepełnosprawnych)” – napisał również kilkanaście dni temu na Facebooku prezydent Sutryk. Do wpisu dołączył zdjęcia nielegalnie parkujących aut, a także teren ogrodzony barierkami, uniemożliwiającymi wjazd.

„Teraz przyszedł czas na Zajezdnie Dąbie Czasoprzestrzeń. Nie ma zgody na zastawianie trawników autami. Stąd separatory i patrole straży miejskiej (szczególnie w niedziele). Tym bardziej, że na Wielką Wyspę do ZOO Wrocław, Hali Stulecia, Parku Szczytnickiego czy Zajezdni Dąbie można dojechać tramwajem. Z nielegalnym parkowaniem musimy zrobić porządek. Wielką Wyspę do ZOO Wrocław, Hali Stulecia, Parku Szczytnickiego czy Zajezdni Dąbie można dojechać tramwajem. Z nielegalnym parkowaniem musimy zrobić porządek” – dodał Sutryk.

W rozmowie z wrocławską „Gazetą Wyborczą” Sutryk zaznaczył, że zwrócił się do szefa wrocławskiej Straży Miejskiej, by nielegalnie parkujących kierowców bezwzględnie karać mandatami. – Jeżeli nie potrafimy zachować się w cywilizowany sposób, to musimy sięgać po środki dalej idące, w trosce o ład w przestrzeni publicznej i bezpieczeństwo innych użytkowników ruchu – powiedział.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
W Warszawie parkowanie mieszkańców jest najtańsze w Polsce

Przestrzeń

W Warszawie parkowanie mieszkańców jest najtańsze w Polsce

Jakub Dybalski 27 kwietnia 2019

Warszawa. Miasto Jest Nasze proponuje Nowy Ład Parkingowy

Przestrzeń

Warszawa. Miasto Jest Nasze proponuje Nowy Ład Parkingowy

Jakub Dybalski 25 kwietnia 2019

Warszawa planuje system parkingowy jakiego nie ma nikt na świecie

Przestrzeń

Warszawa planuje system parkingowy jakiego nie ma nikt na świecie

Jakub Dybalski 16 kwietnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5