Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław: Duże zmiany na skrzyżowania Jagiełły i Dmowskiego przez tramwaj na Popowice

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-04-23 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław: Duże zmiany na skrzyżowania Jagiełły i Dmowskiego przez tramwaj na Popowice
fot. UM Wrocław
W sobotę 24 kwietnia rozpocznie się remont skrzyżowania ul. Jagiełły/Dmowskiego/Mieszczańskiej. Prace budowlane, które wiążą się z budową trasy tramwajowej na Popowice, potrwają do końca października. Będzie dużo zmian w organizacji ruchu.

Celem przebudowy całego skrzyżowania jest remont nawierzchni oraz torowiska, które nie jest w najlepszym stanie. W lutym na ul. Dmowskiego wykoleił się tramwaj linii 74, który zatrzymał się na chodniku przy przystanku komunikacji miejskiej. – Przebudowa torowiska, w tym wymiana rozjazdów, jest niezbędna, żeby wprowadzić ruch tramwajowy w ul. Dmowskiego i dalej na Popowice. W trakcie prac przebudujemy też sieci podziemne. To ważna inwestycja dla poprawy obsługi komunikacyjnej dla Kępy Mieszczańskiej – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Cztery pasy ruchu

Jedną z większych zmian będzie pojawienie się czwartego pasa na ul. Dmowskiego na jezdni od ul. Długiej. Obecnie na skrzyżowaniu są trzy pasy ruchu. Po przebudowie pojawi się lewoskręt pozwalający skręcić w kierunku hali Kosynierka i nowych bloków mieszkalnych.

– Lewoskręt będzie mieć kilkadziesiąt metrów. Zacznie się na wysokości stacji paliw Orlen – zaznacza Świercz. – Dziś nie ma też możliwości skrętu w lewo przy wyjeździe z Kępy Mieszczańskiej. Dlatego ten lewoskręt powstanie. Tak samo jak prawoskręt na Kępę Mieszczańską na jezdni od ul. Dubois. Układ komunikacyjny zostanie dostosowany do rozwijającej się Kępy Mieszczańskiej i tramwaju na Popowice.

– Przebudowane zostaną przystanki tramwajowe i autobusowe. Z dwóch obecnie zlokalizowanych na południowym wlocie ul. Jagiełły, jeden zostanie zamieniony na dwa oddzielne i przeniesiony na relację ul. Dmowskiego-Jagiełły. Osobno obsługując ruch w stronę Popowic i ul. Drobnera – mówi Michał Kunicki, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji,

Ponadto pojawi się nowe oświetlenie, sygnalizacja świetlna, nasadzonych zostanie 14 drzew. Przebudowane zostaną przystanki autobusowe, na chodnikach pojawią się pasy prowadzące dla osób niedowidzących. Koszt przebudowy skrzyżowania wyniesie kilkanaście milionów złotych.



Zmiany dla kierowców

Kilkumiesięczne prace oznaczają spore zmiany w ruchu kołowym. W czwartek 22 kwietnia rozpoczęła się akcja informacyjna. Straż miejska przez łącznie trzy dni będzie rano rozdawać ulotki kierowcom i pasażerom MPK.

Jak będą wyglądały objazdy? Kierowcy jadący od ul. Długiej w kierunku centrum pojadą od ul. Dmowskiego, a następnie ul. Księcia Witolda, która na odcinku do skrzyżowania z Jagiełły i ul. Mostową będzie jednokierunkowa. Na skrzyżowaniu będzie można pojechać w lewo w kierunku Jagiełły i Dubois, prosto lub w prawo w ul. Mostową i Podwale w kierunku pl. Jana Pawła II.

Kierowcy jadący od pl. Jana Pawła II w kierunku ul. Długiej lub Kępy Mieszczańskiej pojadą ul. Jagiełły w stronę mostów Mieszczańskich, a następnie muszą skorzystać z nawrotki i przejechać na pasy ruchu w kierunku ul. Dmowskiego i Mieszczańskiej.

Kierowcy jadący od ul. Dubois w kierunku pl. Jana Pawła II będą musieli pojechać w kierunku mostu Dmowskiego. Tam trzeba skorzystać z nawrotki (przejechać na południowy pas ruchu) i wjechać w ul. Księcia Witolda, z której będzie można skręcić m.in. w prawo w kierunku pl. Jana Pawła II

Zmiany dla pasażerów


Swoje trasy zmienią tramwaje linii: 15, 70 i 74 oraz autobusy linii: C, 103, 104, 128, 144 i 250.
„15” i „74” jadące z Poświętnego lub Osobowic, od pl. Staszica pojadą przez pl. Powstańców Wielkopolskich, Drobnera, Kazimierza Wlk., Sądową aż do pl. Legionów. W przeciwnym kierunku będą kursować przez ul. Szewską, most Uniwersytecki aż do pl. Staszica.

Czytaj: Szczegółowe zmiany w komunikacji – przebudowa skrzyżowania ulicy Jagiełły i Dmowskiego
„70” pojedzie w obu kierunkach na trasie Osobowice - Dw. Nadodrze - pl. Grunwaldzki - pl. Wróblewskiego - Dw. Główny PKP - Piłsudskiego - Powstańców Śląskich - FAT. Dlatego tramwaje linii 74 zostaną skrócone do przystanku „FAT”.

Autobusy C i 128 zmierzające od ul. Długiej w kierunku pl. Bema pojadą od ul. Dmowskiego przez ul. Księcia Witolda i Jagiełły do mostu Mieszczańskiego, a w kierunku przeciwnym bez zmian.

Linia 144 z Polanowic od ul. Drobnera pojedzie przez most Uniwersytecki, ul. Grodzką i św. Mikołaja do pl. JP II. W kierunku przeciwnym trasa pozostanie bez zmian. Linia 250 pojedzie od ul. Dubois przez ul. Dmowskiego, gdzie zawróci przed mostem Dmowskiego w ul. Księcia Witolda i włączy się na swoją trasę przez most Sikorskiego.

Kępę Mieszczańską „wspomogą” także linie 103 i 104 jadące od ul. Długiej przez ul. Księcia Witolda i most Sikorskiego do pl. JP II Jana Pawła II.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5