Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wrocław chce ograniczać smog. Drogi rowerowe i wydzielone trasy komunikacji zbiorowej

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Wrocław chce ograniczać smog. Drogi rowerowe i wydzielone trasy komunikacji zbiorowej
fot. (GRAD), lic. CC BY-SA 3.0Autobus MPK Wrocław
Wrocławski samorząd przedstawił swoje priorytety inwestycyjne na najbliższe lata. Ma być łatwiej poruszać się po mieście tramwajem, autobusem i rowerem, czego skutkiem powinno stać się ograniczenie emisji szkodliwych substacji do środowiska. W tym celu wybudowane zostanie kilka nowych odcinków sieci tramwajowej, powstaną też wydzielone korytarze autobusowe – oczywiście jeśli magistrat otrzyma środki zewnętrzne, o które się ubiega.

Władze Wrocławia zapewniają, że ich priorytetem inwestycyjnym są działania związane z rozwojem transportu niskoemisyjnego, które pozwolą na zmniejszenie wpływu mobilności na zmiany klimatyczne i poprawią jakość powietrza. Spośród toczących się przedsięwzięć tego rodzaju do najważniejszych można zaliczyć budowę trasy tramwajowej na Popowice wartą 220 mln zł (zakońćzenie jest planowane na rok 2022), wartą 390 mln zł realzację trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór (częściowo już wykorzystywana; planowane zakończenie całości w 2023 r.) czy serię remontów torowisk i wymian rozjazdów na istniejących liniach. Listę uzupełnia budowa Mostów Chrobrego, która obejmuje m.in. stworzenie fragmentu torowiska będącego częścią planowanej trasy do Swojczyc.

Komunikacja zbiorowa sposobem na ograniczenie smogu i wpływu transportu na klimat

– Dzięki dofinansowaniu unijnemu do poszczególnych zadań wciąż będzie rozwijać się także infrastruktura rowerowa – mówi Patryk Załęczny z Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego Wrocławia. W ostatnim czasie zrealizowane zostały lub będą zrealizowane wkrótce m.in. odcinki wzdłuż ul. Swobodnej, na fragmencie ul. Jedności Narodowej, przy Małachowskiego i Żagańskiej czy Karkonoskiej. Ważna dla pieszych i rowerzystów ma być też Promenada Krzycka, a wskazane kierunki rozwoju mają być kluczem do miejskiej polityki infrastrukturalnej również w kolejnych latach.

– Zależy nam na stworzeniu warunków zapewniających sprawne, bezpieczne i efektywne ekonomicznie przemieszczanie się osób i towarów – deklaruje przedstawiciel magistratu. Celami mają być zwiększenie atrakcyjności komunikacji publicznej, zwiększenie dostępności komunikacji zbiorowej i rowerowej, poprawa stanu środowiska naturalnego poprzez ograniczenie negatywnego wpływu transportu i stworzenie wizerunku Wrocławia jako miejsca dobrego do życia. Sposobem osiągnięcia zamierzonych rezultatów będzie zaś realizacja planowanych inwestycji zgłoszonych do dofinansowania w ramach Krajowego Planu Odbudowy.

Miasto stawia na wydzielone korytarze autobusowe i autobusowo-tramwajowe

Znajdziemy wśród nich budowę wydzielonych tras komunikacji zbiorowej (przynajmniej początkowo bez torowisk tramwajowych) na Maślice i os. Jagodno oraz wspomnianej już trasy tramwajowo-autobusowej na Swojczyce wraz z Mostami Chrobrego. Poza tym miasto ubiega się o środki na zakup taboru nisko- i zeroemisyjnego przez MPK Wrocław oraz na program budowy spójnego systemu dróg rowerowych. Zadania te znalazły się na liście przygotowanej przez samorząd do dofinansowania w ramach tzw. Dolnośląskiego Ładu. – Miasto nigdy nie jest tworem skończonym i potrzeby inwestycyjne są jak zawsze ogromne – ocenia nasz rozmówca.

Budowa wydzielonych korytarzy komunikacji zbiorowej i remont dróg przenoszących transport publiczny ma być jednym z priorytetów wrocławskiego samorządu. Niezależnie od tego odrębne środki przeznacz
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wrocław zmienia wizję dostaw w centrum. Rowery cargo zamiast aut

Mobilność

Wrocław zmienia wizję dostaw w centrum. Rowery cargo zamiast aut

Redakcja/inf. pras. 18 lipca 2024

Wrocław. Nowy Targ na zielono

Przestrzeń

Wrocław. Nowy Targ na zielono

UM Wrocław 15 lipca 2024

Wrocław. Aglomeracyjna rewolucja staje się faktem

Komunikacja

Wrocław. Aglomeracyjna rewolucja staje się faktem

Redakcja/inf. pras. 08 maja 2024

Wrocław z kolejnym podejściem do przetargu na przewozy aglomeracyjne

Prawo & Finanse

Wrocław z dużym przetargiem na obsługę linii autobusowych

Prawo & Finanse

Wrocław zmienia swoją propozycję ws. wspólnego biletu?

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Wrocław zmienia wizję dostaw w centrum. Rowery cargo zamiast aut

Mobilność

Wrocław zmienia wizję dostaw w centrum. Rowery cargo zamiast aut

Redakcja/inf. pras. 18 lipca 2024

Wrocław. Nowy Targ na zielono

Przestrzeń

Wrocław. Nowy Targ na zielono

UM Wrocław 15 lipca 2024

Wrocław. Aglomeracyjna rewolucja staje się faktem

Komunikacja

Wrocław. Aglomeracyjna rewolucja staje się faktem

Redakcja/inf. pras. 08 maja 2024

Wrocław z kolejnym podejściem do przetargu na przewozy aglomeracyjne

Prawo & Finanse

Wrocław z dużym przetargiem na obsługę linii autobusowych

Prawo & Finanse

Wrocław zmienia swoją propozycję ws. wspólnego biletu?

Prawo & Finanse

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij