Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław: Był „traktorek”, będzie… „tyku-tyku”. MPK aktualizuje piktogram

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-03-26 17:44
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa MPK Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław: Był „traktorek”, będzie… „tyku-tyku”. MPK aktualizuje piktogram
fot. MPK Wrocław
MPK Wrocław uwspółcześnia piktogram, który widnieje na autobusach jeżdżących do Dworca Głównego i Dworca Nadodrze. Rysunek parowozu zostanie od soboty (27.03) zastąpiony grafiką nawiązującą do popularnego do dziś elektrycznego pociągu. Wybór nowego symbolu nie jest przypadkowy.

Piktogramy na tablicach uzupełniają informację tekstową – zwłaszcza o tych przystankach docelowych, których opis musi być zrozumiały pomimo językowej bariery. Tak jest właśnie w przypadku autobusów kończących trasę przy głównym wrocławskim dworcu kolejowym, z którego korzystają podróżni z całego świata.

– Do tej pory symbolem reprezentującym pociągi na tablicach informacyjnych była lokomotywa parowa. Przez ograniczenia techniczne, lokomotywka na wyświetlaczu kojarzyła się niektórym podróżnym bardziej z… ciągnikiem rolniczym, przez co doczekała się przezwiska „traktorek”. Nowy piktogram nie będzie jednak przypadkowy – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. 

Symbol jest zaprojektowany w nawiązaniu do słynnego elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57. Jego historia nierozerwalnie związana jest z Wrocławiem, bo przez dziesięciolecia produkował go wrocławski PaFaWag. Wśród kolejarzy i miłośników kolei pojazd doczekał się takich określeń, jak "żółtek", "enka", "tyk-tyk” czy „kibel”, którego geneza nie jest do końca znana.

– EN57 śmiało możemy nazwać esencją polskich torów. Są doskonale znane każdemu, kto kiedykolwiek dojeżdżał pociągami na zelektryfikowanych liniach. Pierwsze egzemplarze wyjechały z wrocławskiej fabryki na początku lat 60. XX wieku i wkrótce stały się podstawą regionalnego ruchu w Polsce na całe dekady. To kolejowa duma naszego miasta.– wyjaśnia Damian Zdancewicz z biura prasowego MPK. Powstało blisko 1,5 tys. sztuk tych pojazdów. Wiele jeździ do dziś – także po dolnośląskich torach.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5