Az 13 ofert wpłynęło w przetargu na ostatni odcinek trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór.
W maju
ruszył przetarg na ostatni odcinek trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór. Teraz otwarto oferty. Zainteresowanie wykonawców jest bardzo duże - jak się okazało, ofert jest aż 13. Kosztorys został podzielony: dla zakresu Gminy Wrocław wynosi on 56 456 167,03 zł brutto, a dla zakresu MPWiK: 21 292 173,76 zł brutto, co daje łącznie ponad 77 mln zł.
Oferty złożyły: Budimex (łącznie 85,5 mln zł brutto), Colas Rail (92,9 mln), KPro-Tra i GM Roads (82 mln), Trakcja (91 mln), Rubau (118 mln), Skanska (72,5 mln), NDI (89,5 mln), Torpol (93,6 mln), Zakład Sieci i Zasilania wraz z Instal-Lech (89 mln), Ekektrotim (79,9 mln), Swietelsky (84,7 mln), ZUE (73,3 mln) oraz Strabag (77,1 mln).
Projekt przewiduje budowę ok. 1.7-km odcinka trasy tramwajowej wzdłuż ul. Rogowskiej od Strzegomskiej, które zostanie poprowadzone w jezdni. Jak wylicza miasto, powstanie ok. 1,79 km wydzielonej drogi rowerowej, 1,3 km ciągu pieszo-rowerowego, 2,28 km chodników, przejścia i przejazdy rowerowe. Przewidziano cztery pary przystanków tramwajowo-autobusowych wzdłuż ulicy Rogowskiej.
Pętla tramwajowa, która powstanie na wysokości obecnej pętli autobusowej, będzie miała dwa tory oraz dwie jezdnie dla autobusów. Kraniec będzie znacznie większy i zajmie powierzchnię między Rogowską, Żernicką i Zemską. Na krańcu powstaną dwa stanowiska przewidziane do ładowania autobusów elektrycznych i parking park and ride na 70 miejsc.
Na budowę ok. 1,7-kilometrowego odcinek torowisk wzdłuż Rogowskiej do pętli Nowy Dwór przeznaczono 15 miesięcy. Docelowo, cała trasa autobusowo-tramwajowa łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem będzie liczyć 7 km. Cała TAT na Nowy Dwór będzie gotowa w 2023 roku.