MPK Wrocław rozstrzygnęło przetarg na dostawę dwóch przegubowych autobusów elektrycznych. Zamówienie obejmuje też dwie ładowarki mobilne plug-in o mocy min. 60 kW. O zlecenie ubiegała się jedynie firma EvoBus.
Pojazdy, których długość określono na 18-18,75 m, mają być całkowicie niskopodłogowe. Autobusy mają pomieścić min. 110 osób, z czego co najmniej 35 na miejscach siedzących. Wymagane są baterie, które pozwolą na przejazd 300 km bez zjazdu do zajezdni – z doładowaniem co około 30 km w czasie 6-12 min. ładowarką o mocy min. 400 kW. Pojazdy mają posiadać pantograf na dachu – oprócz funkcji ładowania plug-in. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Termin składania ofert minął 20 maja. Wystartował jedynie EvoBus z ofertą na kwotę 7,702 mln zł brutto. Mieści się to w budżecie określonym na 8,397 mln zł. Dziś (8 czerwca) zamawiający ją zaakceptował. Na realizację zamówienia przeznaczono 490 dni.
EvoBus zdobył wcześniej już inne wrocławskie zlecenie na dostawy 11 przegubowych autobusów. Firma, zgodnie z umową
zawartą w marcu, dostarczy Mercedesy eCitaro G. – W ramach pozyskanego dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz korzystnie zawartych wcześniejszych umów, łącznie kupimy o dwa autobusy więcej niż przewidywaliśmy. Pierwsze „elektryki” przyjadą do Wrocławia w połowie przyszłego roku – mówi Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.