Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław: Przebudowa ul. Długiej na finiszu. Wracają autobusy

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-04-09 14:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław:  Przebudowa ul. Długiej na finiszu. Wracają autobusy
fot. Janusz Krzeszowski
Blisko dwa lata trwały prace na ulicy Długiej w związku z budową trasy tramwajowej na Popowice. W sobotę, 10 kwietnia, autobusy komunikacji miejskiej siedmiu linii wracają na swoje stałe trasy. Samochody pojadą w obu kierunkach.

Zakończyła się budowa pierwszego odcinka tramwaju na Popowice. Odnowiono blisko 850-metrowy fragment ul. Długiej od wysokości ul. Młodych Techników do terenów Politechniki Wrocławskiej.

10 kwietnia planowane jest otwarcie skrzyżowania ul. Długiej i Poznańskiej. To oznacza zmiany tras linii autobusowych: C, 103, 104, 122, 127, 128 i kursów nocnych linii 245, które powrócą na swoje stałe trasy przejazdu. Pasażerowie autobusów tych linii będą korzystać z nowych przystanków zlokalizowanych tuż przy samym skrzyżowaniu. Z perspektywy pasażera MPK to największa zmiana. Ponadto przystanek „Długa” na wysokości marketu OBI dla autobusów linii C będzie „na życzenie”.

Nowa jezdnia, chodniki i ścieżki rowerowe

Dwa lata temu ul. Długą zamknięto dla ruchu, a ul. Starogroblową zwężono do jednego pasa w każdą stronę. Wytyczono też objazd ul. Starograniczną. Kierowcy jadąc od ul. Wejherowskiej w kierunku ul. Dmowskiego skręcali tuż przed przebudowanym wiaduktem kolejowym.

Przed remontem wiadukt był wąskim gardłem (18,7 m) i uniemożliwiał położenie torowiska tramwajowego. Teraz ma 47 m długości i po dwa pasy jezdni w stronę centrum i Kozanowa. Zbudowano również torowisko.

Łącznie podczas pierwszego etapu inwestycji położono 1134 m bieżącego toru pojedynczego i postawiono 41 słupów trakcyjnych, a także 92 słupy oświetleniowe. Zbudowano też 1,12 km dróg dla rowerów, 8 przejazdów rowerowych, 10 przejść dla pieszych i cztery nowe przystanki komunikacji miejskiej plus 8 nowych sygnalizacji świetlnych. Z kolei kierowcy będą korzystać z ponad 1 km nowej jezdni.

Kabel po kablu

Pracownicy spółki Wrocławskie Inwestycje podkreślają, że największym wyzwaniem była jednak przebudowa podziemnej sieci energetycznej. Położono dokładnie 46,07 km kabli średniego napięcia i 4,11 km kabli niskiego napięcia.

– W tym miejscu ulokowany jest główny punkt zasilania energetycznego miasta. Musieliśmy przenieść kilkadziesiąt kilometrów kabli niskiego i średniego napięcia. To trwało wiele miesięcy. Nie można było jednocześnie przebudować kilkudziesięciu kabli jednego dnia, bo wtedy wiele ulic nie miałoby prądu. Tauron zgadzał się na określone wyłączenia i robiliśmy to kabel po kablu – podkreślał miesiąc wcześniej Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. – Zdaniem wielu doświadczonych pracowników, to jedno z trudniejszych zadań związanych z siecią podziemną, być może najtrudniejsze we Wrocławiu od czasów II wojny światowej – dodaje.

Pod ziemią przebudowano też 721,39 m kanału ogólnospławnego. Nowy wodociąg ma 1100 m długości.

Nowa zieleń

Wykonawca pierwszego etapu Budimex Budownictwo zasadził również 5 klonów oraz tysiące sztuk krzewów: Pęcherznicę kalinlistną (150 szt.), śnieguliczkę (1497 szt.), tawułę japońską (3387 szt.), berberysa thunberga (1086 szt.), rokitnika pospolitego (403 szt.). Wykonano też elementy zielonego torowiska. Podłoże to tuf wulkaniczny, a na nim rozłożono maty z rozchodnikiem.

Całkowity koszt budowy tramwaju na Popowice to 222,7 mln zł, z czego 75,7 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Zakończenie budowy planowane jest na 2022 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław: Jest umowa na dalszy ciąg tramwaju na Popowice

Przestrzeń

Wrocław: Jest umowa na dalszy ciąg tramwaju na Popowice

Redakcja 30 września 2020

Wrocław: Tramwaj na Popowice po kontroli uprzedniej. Niebawem umowa

Przestrzeń

Wrocław: Tramwaj na Popowice po kontroli uprzedniej. Niebawem umowa

Witold Urbanowicz 08 września 2020

We Wrocławiu ruszyła budowa torowiska tramwaju przez Popowice

Przestrzeń

We Wrocławiu ruszyła budowa torowiska tramwaju przez Popowice

Redakcja/inf. pras. 12 sierpnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5