Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław: Przebudowa ul. Długiej na finiszu. Wracają autobusy

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
09-04-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Wrocław:  Przebudowa ul. Długiej na finiszu. Wracają autobusy
fot. Janusz Krzeszowski
Blisko dwa lata trwały prace na ulicy Długiej w związku z budową trasy tramwajowej na Popowice. W sobotę, 10 kwietnia, autobusy komunikacji miejskiej siedmiu linii wracają na swoje stałe trasy. Samochody pojadą w obu kierunkach.

Zakończyła się budowa pierwszego odcinka tramwaju na Popowice. Odnowiono blisko 850-metrowy fragment ul. Długiej od wysokości ul. Młodych Techników do terenów Politechniki Wrocławskiej.

10 kwietnia planowane jest otwarcie skrzyżowania ul. Długiej i Poznańskiej. To oznacza zmiany tras linii autobusowych: C, 103, 104, 122, 127, 128 i kursów nocnych linii 245, które powrócą na swoje stałe trasy przejazdu. Pasażerowie autobusów tych linii będą korzystać z nowych przystanków zlokalizowanych tuż przy samym skrzyżowaniu. Z perspektywy pasażera MPK to największa zmiana. Ponadto przystanek „Długa” na wysokości marketu OBI dla autobusów linii C będzie „na życzenie”.

Nowa jezdnia, chodniki i ścieżki rowerowe

Dwa lata temu ul. Długą zamknięto dla ruchu, a ul. Starogroblową zwężono do jednego pasa w każdą stronę. Wytyczono też objazd ul. Starograniczną. Kierowcy jadąc od ul. Wejherowskiej w kierunku ul. Dmowskiego skręcali tuż przed przebudowanym wiaduktem kolejowym.

Przed remontem wiadukt był wąskim gardłem (18,7 m) i uniemożliwiał położenie torowiska tramwajowego. Teraz ma 47 m długości i po dwa pasy jezdni w stronę centrum i Kozanowa. Zbudowano również torowisko.

Łącznie podczas pierwszego etapu inwestycji położono 1134 m bieżącego toru pojedynczego i postawiono 41 słupów trakcyjnych, a także 92 słupy oświetleniowe. Zbudowano też 1,12 km dróg dla rowerów, 8 przejazdów rowerowych, 10 przejść dla pieszych i cztery nowe przystanki komunikacji miejskiej plus 8 nowych sygnalizacji świetlnych. Z kolei kierowcy będą korzystać z ponad 1 km nowej jezdni.

Kabel po kablu

Pracownicy spółki Wrocławskie Inwestycje podkreślają, że największym wyzwaniem była jednak przebudowa podziemnej sieci energetycznej. Położono dokładnie 46,07 km kabli średniego napięcia i 4,11 km kabli niskiego napięcia.

– W tym miejscu ulokowany jest główny punkt zasilania energetycznego miasta. Musieliśmy przenieść kilkadziesiąt kilometrów kabli niskiego i średniego napięcia. To trwało wiele miesięcy. Nie można było jednocześnie przebudować kilkudziesięciu kabli jednego dnia, bo wtedy wiele ulic nie miałoby prądu. Tauron zgadzał się na określone wyłączenia i robiliśmy to kabel po kablu – podkreślał miesiąc wcześniej Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. – Zdaniem wielu doświadczonych pracowników, to jedno z trudniejszych zadań związanych z siecią podziemną, być może najtrudniejsze we Wrocławiu od czasów II wojny światowej – dodaje.

Pod ziemią przebudowano też 721,39 m kanału ogólnospławnego. Nowy wodociąg ma 1100 m długości.

Nowa zieleń

Wykonawca pierwszego etapu Budimex Budownictwo zasadził również 5 klonów oraz tysiące sztuk krzewów: Pęcherznicę kalinlistną (150 szt.), śnieguliczkę (1497 szt.), tawułę japońską (3387 szt.), berberysa thunberga (1086 szt.), rokitnika pospolitego (403 szt.). Wykonano też elementy zielonego torowiska. Podłoże to tuf wulkaniczny, a na nim rozłożono maty z rozchodnikiem.

Całkowity koszt budowy tramwaju na Popowice to 222,7 mln zł, z czego 75,7 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Zakończenie budowy planowane jest na 2022 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wrocław: Wystartował tramwaj na nowej trasie przez Popowice

Przestrzeń

Wrocław: Wystartował tramwaj na nowej trasie przez Popowice

Redakcja/inf. pras./inf. własna 15 maja 2023

Wrocław. Testy nowej trasy tramwajowej przez Popowice

Mobilność

Wrocław. Testy nowej trasy tramwajowej przez Popowice

Redakcja/inf. pras. 26 kwietnia 2023

Wrocław: Pierwszy tramwaj na moście Dmowskiego

Przestrzeń

Wrocław: Pierwszy tramwaj na moście Dmowskiego

Redakcja/inf. pras. 05 kwietnia 2023

Wrocław. Wiemy jakie linie tramwajowe pojadą przez Popowice

Komunikacja

Wrocław: Tramwaj na Popowice w maju. Dwie linie na nowej trasie

Przestrzeń

Wrocław. Jak idzie budowa tramwaju przez Popowice?

Komunikacja

Wrocław. Jak idzie budowa tramwaju przez Popowice?

Redakcja/inf. pras. 19 września 2022

Zobacz również:

Wrocław: Wystartował tramwaj na nowej trasie przez Popowice

Przestrzeń

Wrocław: Wystartował tramwaj na nowej trasie przez Popowice

Redakcja/inf. pras./inf. własna 15 maja 2023

Wrocław. Testy nowej trasy tramwajowej przez Popowice

Mobilność

Wrocław. Testy nowej trasy tramwajowej przez Popowice

Redakcja/inf. pras. 26 kwietnia 2023

Wrocław: Pierwszy tramwaj na moście Dmowskiego

Przestrzeń

Wrocław: Pierwszy tramwaj na moście Dmowskiego

Redakcja/inf. pras. 05 kwietnia 2023

Wrocław. Wiemy jakie linie tramwajowe pojadą przez Popowice

Komunikacja

Wrocław: Tramwaj na Popowice w maju. Dwie linie na nowej trasie

Przestrzeń

Wrocław. Jak idzie budowa tramwaju przez Popowice?

Komunikacja

Wrocław. Jak idzie budowa tramwaju przez Popowice?

Redakcja/inf. pras. 19 września 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5