Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Wojewoda mazowiecki: Wnioski dla metra na Bemowo niekompletne

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Wojewoda mazowiecki: Wnioski dla metra na Bemowo niekompletne
fot, WU
W piątek 24 czerwca wojewoda mazowiecki wydał niespodziewanie komunikat o odbiorach skończonego już odcinka II linii metra do stacji C4 Bemowo. Jak przekazał, dostarczona dokumentacja we wniosku o wydanie pozwolenia na użytkowanie była niekompletna. „Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego (MWINB) traktuje sprawę priorytetowo, jednak bez kompletnej i prawidłowej dokumentacji nie może wydać decyzji, która musi uwzględniać bezpieczeństwo użytkowników metra. Kontrola na miejscu inwestycji jest możliwa dopiero po dostarczeniu niezbędnej i zgodnej z prawem dokumentacji” – informuje wojewoda.

Nadzieje na rychłe otwarcie stacji Ulrychów i Bemowo maleją. Komunikat wojewody mazowieckiego, wydany na sam koniec dnia, sugeruje, że relacje między inwestorem a nadzorem budowlanym uległy ochłodzeniu.

Jak wskazuje wojewoda, dla odcinka bemowskiego złożone zostały łącznie cztery wnioski (dwóch stacji i dwóch odcinków szlakowych). W pierwszej kolejności – 12 maja – dla szlaku D6 (Ulrychów – Księcia Janusza) i stacji C5 Ulrychów. Inwestor został wezwany do uzupełnienia braków. „Wymagane uzupełnienia dotyczyły m.in.: właściwych oświadczeń kierownika budowy, właściwych oświadczeń inwestora, właściwych egzemplarzy kopii rysunków wchodzących w skład zatwierdzonego projektu budowlanego z naniesionymi zmianami wobec zatwierdzonego projektu budowlanego, wprowadzonymi podczas realizacji inwestycji, właściwej dokumentacji geodezyjnej, zawierającej wyniki geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, w tym mapę oraz informację o zgodności usytuowania obiektu budowlanego z projektem zagospodarowania działki lub terenu (lub odstępstwach od tego projektu) sporządzone przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia zawodowe w dziedzinie geodezji i kartografii, właściwych protokołów badań i sprawdzeń” – wyliczają służby wojewody. Uzupełnione dokumenty dla szlaku D6 miały zostać złożone 17 czerwca i są one weryfikowane przez nadzór budowlany. Natomiast dla stacji C5 służby oczekują na uzupełnienie wniosku o pozwolenie na użytkowanie.

Natomiast 31 maja zostały złożone wnioski dla szlaku D5 (Bemowo – Ulrychów) i stacji C4 Bemowo z torami odstawczymi. Inwestor został wezwany na początku czerwca do uzupełnienia dokumentów. Braki formalne miały dotyczyć m.in. określenia właściwych działek, na których została zrealizowana inwestycja. 14 czerwca – na wniosek inwestora z 10 czerwca – postępowania zostały zawieszone. Odwieszenie nastąpiło 20 czerwca na bazie wniosków z 17 czerwca. Teraz MWINB weryfikuje dokumenty.

„Zadaniem wojewódzkiego nadzoru budowlanego jest sprawdzenie, czy stacje są wybudowane zgodnie z przepisami i projektem. Procedura obejmuje analizę dokumentacji oraz przeprowadzenie kontroli w terenie. Dokumentacja odbiorowa każdego z wniosków to kilkanaście tomów projektów, map, zaświadczeń, oświadczeń, protokołów badań i sprawdzeń i wielu innych dokumentów. Dokumenty te powinny być przygotowane i podpisane przez uczestników procesu inwestycyjnego, tj. projektantów, kierowników robót, kierowników budowy, inspektorów nadzoru inwestorskiego, którzy stwierdzają i potwierdzają wykonanie inwestycji zgodnie z warunkami udzielonego pozwolenia na budowę” – wskazują służby wojewody.

„Inspektorzy nadzoru budowalnego natomiast całość dokumentacji sprawdzają pod względem kompletności i zgodności z przepisami prawa budowalnego, porównują zgodność inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej z projektem, rysunkami zamiennymi, oświadczeniami i zaświadczeniami oraz protokołami badań i sprawdzeń a w razie potrzeby wzywają wykonawcę, projektantów, kierowników robót, kierowników budowy, inspektorów nadzoru inwestorskiego do złożenia wyjaśnień. Następnie w trakcie obowiązkowej kontroli dokładnie kontrolują tunele, wejścia, windy, klatki schodowe i inne pomieszczenia, obiekty i urządzenia towarzyszące stacji metra aby sprawdzić i potwierdzić zgodność stanu faktycznego z dokumentacją przedstawioną przez inwestora oraz projektem zatwierdzonym decyzją pozwolenia na budowę” – wskazuje w komunikacie urząd.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Witold Urbanowicz 04 września 2023

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Przestrzeń

Metro na Karolin: Budowa znów przyspiesza

Przestrzeń

Metro na Karolin: Budowa znów przyspiesza

Witold Urbanowicz 21 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Witold Urbanowicz 04 września 2023

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Przestrzeń

Metro na Karolin: Budowa znów przyspiesza

Przestrzeń

Metro na Karolin: Budowa znów przyspiesza

Witold Urbanowicz 21 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5