Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Wojewoda mazowiecki: Wnioski dla metra na Bemowo niekompletne

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Wojewoda mazowiecki: Wnioski dla metra na Bemowo niekompletne
fot, WU
W piątek 24 czerwca wojewoda mazowiecki wydał niespodziewanie komunikat o odbiorach skończonego już odcinka II linii metra do stacji C4 Bemowo. Jak przekazał, dostarczona dokumentacja we wniosku o wydanie pozwolenia na użytkowanie była niekompletna. „Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego (MWINB) traktuje sprawę priorytetowo, jednak bez kompletnej i prawidłowej dokumentacji nie może wydać decyzji, która musi uwzględniać bezpieczeństwo użytkowników metra. Kontrola na miejscu inwestycji jest możliwa dopiero po dostarczeniu niezbędnej i zgodnej z prawem dokumentacji” – informuje wojewoda.

Nadzieje na rychłe otwarcie stacji Ulrychów i Bemowo maleją. Komunikat wojewody mazowieckiego, wydany na sam koniec dnia, sugeruje, że relacje między inwestorem a nadzorem budowlanym uległy ochłodzeniu.

Jak wskazuje wojewoda, dla odcinka bemowskiego złożone zostały łącznie cztery wnioski (dwóch stacji i dwóch odcinków szlakowych). W pierwszej kolejności – 12 maja – dla szlaku D6 (Ulrychów – Księcia Janusza) i stacji C5 Ulrychów. Inwestor został wezwany do uzupełnienia braków. „Wymagane uzupełnienia dotyczyły m.in.: właściwych oświadczeń kierownika budowy, właściwych oświadczeń inwestora, właściwych egzemplarzy kopii rysunków wchodzących w skład zatwierdzonego projektu budowlanego z naniesionymi zmianami wobec zatwierdzonego projektu budowlanego, wprowadzonymi podczas realizacji inwestycji, właściwej dokumentacji geodezyjnej, zawierającej wyniki geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, w tym mapę oraz informację o zgodności usytuowania obiektu budowlanego z projektem zagospodarowania działki lub terenu (lub odstępstwach od tego projektu) sporządzone przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia zawodowe w dziedzinie geodezji i kartografii, właściwych protokołów badań i sprawdzeń” – wyliczają służby wojewody. Uzupełnione dokumenty dla szlaku D6 miały zostać złożone 17 czerwca i są one weryfikowane przez nadzór budowlany. Natomiast dla stacji C5 służby oczekują na uzupełnienie wniosku o pozwolenie na użytkowanie.

Natomiast 31 maja zostały złożone wnioski dla szlaku D5 (Bemowo – Ulrychów) i stacji C4 Bemowo z torami odstawczymi. Inwestor został wezwany na początku czerwca do uzupełnienia dokumentów. Braki formalne miały dotyczyć m.in. określenia właściwych działek, na których została zrealizowana inwestycja. 14 czerwca – na wniosek inwestora z 10 czerwca – postępowania zostały zawieszone. Odwieszenie nastąpiło 20 czerwca na bazie wniosków z 17 czerwca. Teraz MWINB weryfikuje dokumenty.

„Zadaniem wojewódzkiego nadzoru budowlanego jest sprawdzenie, czy stacje są wybudowane zgodnie z przepisami i projektem. Procedura obejmuje analizę dokumentacji oraz przeprowadzenie kontroli w terenie. Dokumentacja odbiorowa każdego z wniosków to kilkanaście tomów projektów, map, zaświadczeń, oświadczeń, protokołów badań i sprawdzeń i wielu innych dokumentów. Dokumenty te powinny być przygotowane i podpisane przez uczestników procesu inwestycyjnego, tj. projektantów, kierowników robót, kierowników budowy, inspektorów nadzoru inwestorskiego, którzy stwierdzają i potwierdzają wykonanie inwestycji zgodnie z warunkami udzielonego pozwolenia na budowę” – wskazują służby wojewody.

„Inspektorzy nadzoru budowalnego natomiast całość dokumentacji sprawdzają pod względem kompletności i zgodności z przepisami prawa budowalnego, porównują zgodność inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej z projektem, rysunkami zamiennymi, oświadczeniami i zaświadczeniami oraz protokołami badań i sprawdzeń a w razie potrzeby wzywają wykonawcę, projektantów, kierowników robót, kierowników budowy, inspektorów nadzoru inwestorskiego do złożenia wyjaśnień. Następnie w trakcie obowiązkowej kontroli dokładnie kontrolują tunele, wejścia, windy, klatki schodowe i inne pomieszczenia, obiekty i urządzenia towarzyszące stacji metra aby sprawdzić i potwierdzić zgodność stanu faktycznego z dokumentacją przedstawioną przez inwestora oraz projektem zatwierdzonym decyzją pozwolenia na budowę” – wskazuje w komunikacie urząd.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Przestrzeń

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Witold Urbanowicz 29 lipca 2024

Metro naprawia sufit na Bemowie. Ale… nie da się go wyczyścić

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Witold Urbanowicz 26 czerwca 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Przestrzeń

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Witold Urbanowicz 29 lipca 2024

Metro naprawia sufit na Bemowie. Ale… nie da się go wyczyścić

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Witold Urbanowicz 26 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij