Niedługo rozpocznie się wykonywanie brakującej części stacji Powiśle pod tunelem Wisłostrady. Władze miasta przekonują, że termin zakończenia prac na budowie centralnego odcinka II linii metra jest niezagrożony. – Nie ma takich sił, których nie dałoby się rzucić na tę jedną stację, aby ją wykończyć. Planujemy zacząć częściowe odbiory gotowych elementów jeszcze w trakcie budowy – zapowiada Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.
W tej chwili właściwie wszystkie obiekty na trasie centralnego odcinka II linii metra są konstrukcyjnie gotowe poza jednym, kluczowym – środkową częścią stacji C-13 Powiśle. W sierpniu 2012 r., podczas jej drążenia, na teren budowy metra przedostały się spore masy nawodnionego gruntu spod tunelu Wisłostrady, co zagroziło bezpieczeństwu konstrukcji obiektu drogowego. – W styczniu rozpoczniemy drążenie tej brakującej części. Myślę, że te 37 metrów skutecznie zostanie wykonane i zostanie połączona wschodnia i zachodnia część stacji Powiśle – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.
Czy teraz już wielokrotnie przekładane prace będą toczyć się bez przeszkód? – Głowy nikt nie położy, że nie będzie problemów, ale nie powinno być już niespodzianek. Najgorsze, co się mogło zdarzyć, mamy za nami – wskazuje wiceprezydent. Wymienia przy tym przejście pod Wisłą, Skarpą, tunelem Wisłostrady, budynkami na Pradze i I linią. – Miejmy nadzieję, że jak przekopaliśmy 9 km tunelu, to damy radę jeszcze wykonać te 37 metrów – dodaje Wojciechowicz.
Według przedstawicieli miasta nie ma już punktów krytycznych. – Poza tunelem na Powiślu nie ma takich zagrożeń. Trwają prace wykończeniowe, układane jest torowisko. Można rozmawiać o kolorze konstrukcji przy wyjściach, ale nie są to rzeczy, które wstrzymują budowę – mówi Wojciechowicz. Jego zdaniem nie ma zagrożenia dla terminu zakończenia budowy, przypadającego na przełom września i października 2014 r. – Planujemy zacząć częściowe odbiory jeszcze w trakcie budowy – oczywiście tych elementów, które będą gotowe. Chcemy wcześniej zainteresować stosowny urząd (Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego) – zapowiada Jacek Wojciechowicz.
Władze miasta odrzucają wariant otwarcia centralnego odcinka II linii bez gotowej i wykończonej stacji na Powiślu. – Jak nie przebijemy tych 37 metrów, to nie ma możliwości uruchomienia metra. A jak wydrążymy, to nie ma takich sił, których nie dałoby się rzucić na tę jedną stację, aby ją wykończyć. To jest do nadgonienia – przekonuje Wojciechowicz.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.