Włocławek to kolejne miasto, które dołączy do ligi miast z elektrycznymi autobusami. Miasto w ramach środków unijnych rozpisało właśnie postępowanie na dostawy trzech takich pojazdów z systemem ładowarek zajezdniowych.
Przedmiotem zamówienia, ogłoszonego przez miasto Włocławek, jest dostawa trzech nowych autobusów elektrycznych klasy maxi, które byłyby wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed dostawą.
Długość pojazdu określono na 11,5-12,5 m, a jego pojemność na min. 73 osoby, z czego min. 24 na miejscach siedzących, w tym co najmniej sześć dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Wymagane są trzy pary drzwi w układzie 2-2-2. Autobus powinien być niskopodłogowy na całej długości z wejściem na wysokości min. 340 mm. Wyposażenie obejmuje klimatyzację, elektroniczne tablice diodowe zewnętrzne, wewnętrzny monitor LCD, kasowniki, system zliczania pasażerów oraz monitoring. Pojazd będzie posiadać min. sześć okien przesuwnych oraz min. trzy gniazda USB do ładowania urządzeń przenośnych.
Zamawiający wymaga silnika umieszczonego centralnie bądź silników asynchronicznie umieszczonych w osi napędowej o sumarycznej mocy min. 150 kW. Energia elektryczna ma być gromadzona w akumulatorach trakcyjnych, superkondensatorach lub innych urządzeniach o podobnych parametrach, będących wynikiem postępu technicznego. Pojemność tych magazynów energii musi wynosić min. 200 kWh, a zasięg bez doładowywania określono na min. 120 km. Przewidziano ładowanie wolne za pomocą wtyczki (plug-in). Autobusy muszą być konstrukcyjnie przystosowane do montażu pantografu.
Elementem zamówienia jest system ładowania. Składają się na niego trzy ładowarki zajezdniowe o mocy 35-40 KW oraz jedna ładowarka dwufunkcyjna na trzy autobusy o mocy 40/80-120 KW, zapewniające naładowanie pojazdu w ciągu sześciu godzin.
Termin składania ofert mija 6 września. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat dostarczyły co najmniej trzy autobusy elektryczne. O wyborze zadecydują cena (60%), kwestie techniczne (25%) oraz gwarancja (15%). Pod uwagę brane będą jednoczesna regulacja wysokości i nachylenia kolumny kierowniczej z kokpitem, liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi, rodzaj silnika, zderzak przedni, posiadanie przez autobus certyfikatu potwierdzającego spełnienie wymogów homologacji w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie, zużycie energii oraz wytrzymałość konstrukcji nośnej. Pojazdy mają zostać dostarczone do końca maja 2019 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.