Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Włochy. Po kilkuletniej przerwie tramwaj wróci niedługo do Triestu

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
31-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
31-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

Jest już zielone światło dla powrotu historycznego tramwaju na trasie Trieste – Opicina. ANSFISA, włoska Narodowa Agencja Bezpieczeństwa Kolei i Infrastruktury Drogowej, oficjalnie wydała zgodę na ponowne uruchomienie linii tramwajowej. Trwają ostatnie szlify, by na nowo uruchomić kolejkę. Prawdopodobnie będzie to miało jednak miejsce już w nowym roku.

Nadzór przeprowadził kompleksową ocenę stanu historycznej linii tramwajowej wraz z zabytkowymi wagonami. Urzędnicy wydali niezbędne do uruchomienia linii zezwolenia. Wcześniej trasa Trieste – Opicina przeszła gruntowny remont. Udoskonalono przy tym system bezpieczeństwa. Za prace odpowiadała gmina Triest.

Linia Trieste – Opicina to połączenie tramwaju i kolejki linowo-terenowej. Rozwiązanie to jest od dawna symbolem myśli technicznej i tożsamości kulturowej miasta. Malownicza trasa o długości 5,2 kilometra stromo wspina się od wybrzeża Adriatyku przez płaskowyż Kras, oferując niezwykłe widoki na miasto i otaczający krajobraz. Linia jest częścią sieci Trieste Trasporti, operatora transportu publicznego w mieście

Tramwaj był nieczynny od 2016 roku od czasu wypadku. Tramwaje linii 404 i 405 zderzyły się na mijance w Conconello na górnym odcinku linii. Oba wagony zostały poważnie uszkodzone, a ośmiu pasażerów i obaj motorniczy w wyniku zderzenia zostali ranni. W związku z wypadkiem tylko trzy wagony były sprawne, co przyczyniło się do tego, że ruch na linii został zawieszony. W zamian uruchomiono autobusową linię zastępczą.

Operator Trieste Trasporti współpracuje już z lokalnymi władzami w celu ustalenia oficjalnej daty uruchomienia usług pasażerskich. Na razie odbywają się jazdy testowe tramwajów, aby sprawdzić wszystkie aspekty bezpieczeństwa. Burmistrz miasta, Roberto Dipiazza, chciałby rozpocząć normalne kursowanie wagonów w ruchu z pasażerami w ciągu maksymalnie dziesięciu dni. – Gdyby to ode mnie zależało, to do końca roku – przyznaje w lokalnych mediach.

Operator transportu studzi jednak zapał włodarza i podkreśla, że motorniczowie muszą na nowo się przeszkolić i odnowić licencję, zwłaszcza, że w ciągu ośmiu lat wielu pracowników tramwajów przeszło na emeryturę. Co więcej, we wszystkich pojazdach muszą zostać zamontowane nowe klocki hamulcowe. – Rozsądniej jest wyznaczyć sobie cel na 1 lutego – informuje Trieste Trasporti. Firma ze swojej strony wolałaby przywrócić usługę bezpośrednio w całym zakresie i z pełną flotą pojazdów, ale montaż wszystkich hamulców zajmie jeszcze kilka tygodni. Operator, z racji na wiek kolejki i duże koszty utrzymania linii, rozważa ponadto zmiany w taryfie i rozróżnienie cen za przejazd dla mieszkańców i turystów.

W pierwszym etapie w ruchu będzie jedynie wóz z numerem 401, obecnie jedyny wyposażony w hamulce szczękowe zalecane przez ANSFISA. Tramwaj przeszedł pomyślnie pierwsze testy i jest pod każdym względem gotowy do powrotu na tory. W ciągu najbliższych dni Trieste Trasporti zatwierdzi dalszą realizację programu dla pozostałych pojazdów i zezwoli na montaż pozostałych klocków hamulcowych. Elementy zamówiono w specjalistycznej odlewni. Koszt tej operacji kosztował gminę 1,2 mln euro.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Poznań: W tym roku debiut “Holendra”

Komunikacja

MPK Poznań: W tym roku debiut “Holendra”

Jakub Rösler 20 maja 2025

Pociągi do Karpacza wracają od czerwca

Przestrzeń

Pociągi do Karpacza wracają od czerwca

Koleje Dolnośląskie 17 maja 2025

Wrocław też wymienia się z Krakowem na historyczny tabor

Komunikacja

Wrocław też wymienia się z Krakowem na historyczny tabor

Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk 04 maja 2025

Zaprezentowano projekt linii tramwajowej między Lizboną a Loures

Komunikacja

Zobacz również:

MPK Poznań: W tym roku debiut “Holendra”

Komunikacja

MPK Poznań: W tym roku debiut “Holendra”

Jakub Rösler 20 maja 2025

Pociągi do Karpacza wracają od czerwca

Przestrzeń

Pociągi do Karpacza wracają od czerwca

Koleje Dolnośląskie 17 maja 2025

Wrocław też wymienia się z Krakowem na historyczny tabor

Komunikacja

Wrocław też wymienia się z Krakowem na historyczny tabor

Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk 04 maja 2025

Zaprezentowano projekt linii tramwajowej między Lizboną a Loures

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij