WKD przygotowuje się do utrudnień związanych z rozpoczętą przebudową Warszawy Zachodniej i planowaną budową drugiego toru między Grodziskiem Mazowieckim a Podkową Leśną. Spółka rozpisała przetarg ramowy na świadczenie usług autobusowej zastępczej komunikacji zastępczej. Umowa będzie obowiązywać do końca 2022 r.
Przewozy będą zlecane w ramach oddzielnych umów wykonawczych. Wybrani w postępowaniu wykonawcy będzie świadczyć usługi przewozowe na jednej bądź kilku trasach: Warszawa Śródmieście WKD – Komorów WKD, Warszawa Śródmieście WKD – Warszawa Aleje Jerozolimskie, Grodzisk Mazowiecki Radońska – Podkowa Leśna Główna i Podkowa Leśna Główna – Milanówek Grudów. Zamawiający informuje dodatkowo, że usługa może dotyczyć również mniejszych fragmentów wskazanych relacji. W przypadku wystąpienia dodatkowych ograniczeń dot. limitów przewozów osób, zamawiający zleci obsługę kursów dodatkowymi autobusami, za co przysługuje wynagrodzenie. Umowa ramowa będzie obejmowała okres do końca 2022 r. Maksymalna liczba wozokilometrów to 97 552,20.
Wykonawcy są zobowiązani do posiadania min. czterech autobusów do realizacji rozkładów jazdy oraz jednego pojazdu rezerwowego. WKD wymaga pojazdów przynajmniej częściowo niskopodłogowych o długości min. 11,5 m, umożliwiających przewóz min. 80 pasażerów (przy normie 4 osoby na m2 dla pasażerów stojących), w tym co najmniej 23 na miejscach siedzących. Dopuszczalny układ drzwi: 2-2-2 lub 2-2-0, lub 2-2-1, lub 1-2-2. Autobusy nie mogą być starsze niż z 2008 r. i muszą spełniać normę Euro 6. Wyposażenie obejmuje elektroniczną tablicę czołową, wydajną klimatyzację.
Termin składania ofert mija 7 stycznia. WKD zawrze umowy ramowe z trzema wykonawcami, a o ich wyborze zdecyduje cena. Natomiast w przypadku zleceń w ramach już zawartej umowy ramowej o wyborze decydować będą cena (70%), rok produkcji autobusu (20%) oraz łącznia liczba miejsc siedzących (10%).
Zlecenie usług przewozowych wiąże się z dwiema wielkimi inwestycjami. Budimex – w ramach inwestycji PKP PLK –
rozpoczął prace na Warszawie Zachodniej, która zupełnie zmieni swoje oblicze. Realizacja poszczególnych etapów – nowej kładki, tunelu tramwajowego, nowego, szerszego tunelu dla pasażerów oraz hali peronowej – będzie wiązać się z przerwami w ruchu, także na linii WKD. Ponadto WKD przygotowuje się do
przebudowy ok. 7,5-kilometrowego odcinka trasy między Grodziskiem Mazowieckim i Podkową Leśną, w ramach którego pojawi się drugi tor.