WKD rozstrzygnęła przetarg ramowy na świadczenie usług autobusowej zastępczej komunikacji zastępczej. Spółka przygotowuje się do utrudnień związanych z rozpoczętą przebudową Warszawy Zachodniej i planowaną budową drugiego toru między Grodziskiem Mazowieckim a Podkową Leśną. Umowa będzie obowiązywać do końca 2022 r.
Kilka dni temu minął termin składania ofertW przetargu wystartowały trzy podmioty: Makpol Transport Krajowy-Zagraniczny z Mielca z kwotą 680,6 tys. zł, Adamka Przewozy Autokarowe z Grodziska Mazowieckiego z kwotą 727 tys. zł i PKS w Grodzisku Mazowieckim z kwotą 1,146 mln zł. Kwota na sfinansowanie zamówienia wynosiła 972 tys. zł.
Konstrukcja przetargu zakładała zawarcie umów ramowych maksymalnie z trzema wykonawcami. W czwartek (14 stycznia) WKD zaakceptowała wszystkie trzy oferty (to jest uznała za „najkorzystniejsze” na podstawie kryterium oceny ofert). Przewozy będą zlecane w ramach oddzielnych umów wykonawczych. O wyborze konkretnych przewoźników, z którym WKD zawrze umowę ramową, zdecydują cena (70%), rok produkcji autobusu (20%) oraz łącznia liczba miejsc siedzących (10%).
Wybrani w postępowaniu wykonawcy będzie świadczyć usługi przewozowe na jednej bądź kilku trasach: Warszawa Śródmieście WKD – Komorów WKD, Warszawa Śródmieście WKD – Warszawa Aleje Jerozolimskie, Grodzisk Mazowiecki Radońska – Podkowa Leśna Główna i Podkowa Leśna Główna – Milanówek Grudów. Zamawiający informuje dodatkowo, że usługa może dotyczyć również mniejszych fragmentów wskazanych relacji. W przypadku wystąpienia dodatkowych ograniczeń dot. limitów przewozów osób, zamawiający zleci obsługę kursów dodatkowymi autobusami, za co przysługuje wynagrodzenie. Umowa ramowa będzie obejmowała okres do końca 2022 r. Maksymalna liczba wozokilometrów to 97 552,20.
Wykonawcy są zobowiązani do posiadania min. czterech autobusów do realizacji rozkładów jazdy oraz jednego pojazdu rezerwowego. WKD wymaga pojazdów przynajmniej częściowo niskopodłogowych o długości min. 11,5 m, umożliwiających przewóz min. 80 pasażerów (przy normie 4 osoby na m2 dla pasażerów stojących), w tym co najmniej 23 na miejscach siedzących. Dopuszczalny układ drzwi: 2-2-2 lub 2-2-0, lub 2-2-1, lub 1-2-2. Autobusy nie mogą być starsze niż z 2008 r. i muszą spełniać normę Euro 6. Wyposażenie obejmuje elektroniczną tablicę czołową, wydajną klimatyzację.
Zlecenie usług przewozowych wiąże się z dwiema wielkimi inwestycjami. Budimex – w ramach inwestycji PKP PLK –
rozpoczął prace na Warszawie Zachodniej, która zupełnie zmieni swoje oblicze. Realizacja poszczególnych etapów – nowej kładki, tunelu tramwajowego, nowego, szerszego tunelu dla pasażerów oraz hali peronowej – będzie wiązać się z przerwami w ruchu, także na linii WKD. Ponadto WKD przygotowuje się do
przebudowy ok. 7,5-kilometrowego odcinka trasy między Grodziskiem Mazowieckim i Podkową Leśną, w ramach którego pojawi się drugi tor.