Warszawska Kolej Dojazdowa rozstrzygnęła po trzech miesiącach przetarg na inżyniera kontraktu dla budowy drugiego toru między Podkową Leśną a Grodziskiem Mazowieckim. O zamówienie ubiegało się aż siedem podmiotów. Przetarg na wykonawcę robót budowlanych miałby ruszyć w tym roku.
Inwestycja zakłada przebudowę ok. 7,5-kilometrowego odcinka linii nr 47 od Podkowy Leśnej Głównej do Grodziska Mazowieckiego Radońskiej. Znajdują się tam dwie stacje oraz sześć przystanków. Zakres prac zakłada przebudowę istniejącego toru oraz budowę drugiego toru. Zmienić się ma układ przystanku Podkowa Leśna Zachodnia – dzięki rozjazdowi po stronie zachodniej pociągi na linii do i z Milanówka oraz do i z Grodziska będą zatrzymywać się w odpowiednim kierunku przy tych samych peronach. Szlak Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska zostanie wyposażony w nową samoczynną, dwukierunkową komputerową blokadę liniową opartą na licznikach osi. Linia ma być przystosowana do prędkości 80 km/h. Efektem inwestycji ma być zwiększenie przepustowości linii.
Obowiązkiem wykonawcy będzie wsparcie zamawiającego w zakresie analizy dokumentacji projektowej. Następnie zwycięzca postępowania będzie pełnił funkcję inżyniera kontraktu na etapie realizacji (etap II) prac oraz – w ramach opcji – w okresie gwarancji (etap III). Do obowiązków wykonawcy będzie należało zarządzanie rzeczowo-finansowe.
Termin składania ofert minął w II połowie maja. Wystartowało aż siedem firm z ofertami na kwoty od 3,930 mln zł do 9,497 mln zł brutto. Ostatecznie wygrała francuska firma Safege, która złożyła najtańszą ofertę. Mieści się ona w budżecie zamawiającego, wynoszącym 5,471 mln zł brutto, w tym 4,522 mln zł brutto na zadanie podstawowe. W sumie okres realizacji umowy określono na 92 miesiące.
W lipcu zeszłego roku WKD
podpisała umowę z firmą Transprojekt Gdański na wykonanie dokumentacji projektowej dla tego zadania. Jej wartość to 3,4 mln zł. Projekt wraz z uzgodnieniami i kompletnym wnioskiem o pozwolenie na budowę powinien zostać przygotowany do lipca 2020 r. W tym roku spółka chce ogłosić przetarg na prace budowlane – tak, aby inwestycja zakończyła się na przełomie I i II kwartału 2023 r.