Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

WKD wybiera projektanta dla drugiego toru do Grodziska Mazowieckiego

Dalej Wstecz
Autor:

Przemysław Farsewicz

Data publikacji:
2019-06-06 08:00
Tagi:
, WKD
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

WKD wybiera projektanta dla drugiego toru do Grodziska Mazowieckiego
fot. Andrzej Błaszczak, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Po prawie trzech miesiącach mazowiecka spółka WKD wybrała wreszcie najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie drugiego toru do Grodziska Mazowieckiego. Przygotowanie dokumentacji powinno zająć ok. dwóch lat.

WKD zleca zadanie opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla modernizacji infrastruktury i budowy drugiego toru linii kolejowej nr 47 na odcinku od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego. Wykonawca uzyska ponadto wszelkie uzgodnienia i zgody, opracuje materiał do przetargu budowlanego oraz w ramach opcji sprawować będzie nadzór autorski nad realizacją prac.

W sumie w przetargu wystartowało osiem firm. Zaproponowany przez oferentów koszt opracowania dokumentacji projektowej wahał się od 2,95 mln zł do 5,83 mln zł brutto. Aż cztery oferty w procesie analizy odrzucono. Za najkorzystniejszą ofertę uznano ostatecznie najtańszą propozycję od firmy Aecom Polska, która zaproponowała 2,95 mln zł brutto. O wyborze decydowała cena (60%), termin realizacji zamówienia w zakresie koncepcji programowo-przestrzennej oraz uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej (30%) oraz doświadczenie zawodowe kluczowego personelu (10%). Odrzucono ofertę firmy Schuessler-Plan Inżynierzy, ofertę Torprojektu, ofertę TPF oraz ofertę Mosty Katowice.

Odcinek, na którym będą prowadzone prace, liczy ok. 7 km, znajdują się na nim dwie stacje oraz sześć przystanków osobowych. Obecnie stanowi on wąskie gardło. Efektem planowanej inwestycji ma być m.in. skrócenie czasu przejazdu, zwiększenie przepustowości szlaku, zwiększenie bezpieczeństwa, racjonalizacja kosztów eksploatacji i działalności przewozowej (związanych m.in. usuwaniem skutków powstających opóźnień pociągów).

Nie przewidziano przebudowy na stacji Podkowa Leśna Główna. Spore zmiany nastąpią natomiast na przystanku Podkowa Leśna Zachodnia, który będzie zlokalizowany przez rozgałęzieniem linii do Milanówka. Pociągi jadące do i z Milanówka oraz Grodziska Mazowieckiego będą zatrzymywać się na tych samych dwóch peronach jednokrawędziowych. Przewidziano też na całej linii optymalizację geometrii trasy oraz wymianę obiektów inżynieryjnych.

W sumie na realizację zamówienia przeznaczono 380 dni. Dokumentacja projektowa wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i zezwoleniami powinna zostać opracowana w latach 2019–2020.


mat. WKD

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5