Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

WKD: Wszystkie biletomaty stacjonarne już zamontowane

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2020-08-28 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

WKD: Wszystkie biletomaty stacjonarne już zamontowane
fot. WKD
Na wszystkich stacjach i przystankach WKD można już kupować bilety w nowych automatach stacjonarnych. Mają one więcej funkcjonalności i są praktyczniejsze od poprzednich urządzeń – informuje rzecznik prasowy przewoźnika Krzysztof Kulesza. Od jutra przestaną za to działać biletomaty na pokładach pociągów.

O rozpoczęciu montażu automatów z biletami informowaliśmy 10 sierpnia. Po nieco ponad dwóch tygodniach prace dobiegły końca. Pasażerowie WKD mogą teraz kupować wszystkie rodzaje biletów na każdym z 28 przystanków i stacji. Dostępne są różne formy płatności: aplikacje mobilne (w tym BLIK), karta płatnicza i gotówka. Na stacji Komorów i przystanku Warszawa Raków zamontowano po dwie maszyny.

Jak informuje WKD, montaż biletomatów był prowadzony od Grodziska Mazowieckiego w stronę Warszawy. Szczególny nacisk położono na te stacje, w których zakup biletów był ograniczony lub utrudniony Warto przypomnieć, że z powodu pandemii COVID-19 przewoźnik jeszcze w marcu skrócił godziny pracy kas biletowych i zlikwidował możliwość zakupu biletu u maszynisty.

Na niektórych stacjach i przystankach WKD biletomaty działały już wcześniej. Teraz jednak stare urządzenia produkcji Mennicy zostały zastąpione nowymi, dostarczonymi przez firmy OTI Europa ASEC. Jak przekonuje rzecznik spółki, nowe urządzenia zapewniają znacznie wyższy komfort i jakość usług. – Zapewnią dodatkowe usługi, które nie stanowiły elementu dotychczasowych kanałów sprzedaży, oraz będą w znacznie większym stopniu przyjazne osobom z niepełnosprawnościami – mówi Kulesza. Temu celowi służy, między innymi, obniżona wysokość (zgodnie z wytycznymi UTK) oraz oznaczenia w alfabecie Braille'a.

Atutem biletomatów ma być również ekran dotykowy z prostym i czytelnym interfejsem, prowadzącym krok po kroku przez całą transakcję. Przystanek, na którym stoi automat, jest wskazywany automatycznie, co przyspiesza wybór oferty w relacji podróży „od-do”. Do wyboru jest pięć języków obsługi: polski, angielski, niemiecki, rosyjski i ukraiński. – W przypadku płatności gotówkowych realizacja transakcji odbywa się wszystkimi monetami polskimi z wydawaniem reszty z dokładnością do 1 grosza – podkreśla rzecznik.

Nowe automaty mają ponadto zużywać mniej prądu. – Automat wyposażono w szereg urządzeń wewnętrznych o niskim poborze energii, obudowę uzupełniono w izolację termiczną, natomiast dodatkowe źródło pozyskiwania energii zapewniają panele słoneczne zamontowane na dachu urządzenia – wylicza Kulesza. Praca automatów będzie monitorowana zdalnie przez całą dobę, tak by maksymalnie skrócić czas od wystąpienia usterki do jej naprawienia.

WKD przypomina jednocześnie pasażerom, że od jutra nie będzie można kupić biletu w automatach mobilnych w pociągach. Powodem jest zakończenie obowiązywania umowy pilotażowej. – Urządzenia po wyłączeniu usługi sprzedaży biletów zostaną zdemontowane. Projekt związany z tymczasowym wdrożeniem kanału sprzedaży biletów na pokładzie pociągów stanowił rozwiązanie pilotażowe, podczas którego zgromadzone zostały cenne obserwacje i doświadczenia w zakresie zachowań pasażerów. Podczas eksploatacji urządzeń były zgłaszane pewne zastrzeżenia, zarówno ze strony podróżnych, jak i personelu technicznego odpowiedzialnego za serwisowanie i diagnostykę automatów oraz pojazdów kolejowych – wyjaśnia Kulesza. Nie jest jednak wykluczone wdrożenie takiego rozwiązania na stałe w kolejnych latach.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
WKD rozpoczęła montaż nowych biletomatów na peronach

Mobilność

WKD rozpoczęła montaż nowych biletomatów na peronach

Magdalena Romanowska 10 sierpnia 2020

WKD przywraca częstotliwość sprzed pandemii koronawirusa

Komunikacja

WKD przywraca częstotliwość sprzed pandemii koronawirusa

Roman Czubiński 15 maja 2020

WKD: Przez pandemię straciliśmy większość pasażerów

Komunikacja

WKD: Przez pandemię straciliśmy większość pasażerów

Roman Czubiński 29 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5