Warszawska Kolej Dojazdowa od wczoraj (30 listopada) uruchamia tablice systemu informacji pasażerskiej zainstalowanych na peronach wzdłuż linii. Podają one teraz informacje o rzeczywistym czasie przyjazdu na bazie systemu monitorowania lokalizacji pojazdów.
Dzięki dofinansowaniu z funduszy szwajcarskich WKD wprowadza elektroniczną informację pasażerską wzdłuż całej trasy. W sumie 45 peronów znajdujących się na czterech stacjach i 24 przystankach osobowych zostało wyposażonych w 101 ekranów informacji pasażerskiej. Konstrukcje wsporcze ustawiono po środku każdego peronu, na jedną krawędź peronową przypadają po dwa ekrany. Wyjątkiem są Warszawa Zachodnia i Warszawa Śródmieście WKD, gdzie z uwagi na układ wejść ekranów jest więcej.
Montaż ekranów LCD zakończył się w sierpniu. Z początku pokazywały one jedynie informację statyczną – o spółce, jej ofertach, realizowanych przedsięwzięciach itp. Teraz, od 30 listopada, prezentowana jest informacja o czasie pozostającym do przyjazdu pociągu, pochodząca z systemu monitorowania lokalizacji pojazdów
Informacje na razie wyświetlane są w trybie testowym. Jak informuje WKD, taki stan utrzyma się co najmniej do końca roku. Spółka zaznacza, że w czasie testów „mogą odbiegać od rzeczywistej sytuacji ruchowej na linii WKD oraz mogą nie zachowywać pełnej spójności z uwagi na trwające w dalszym ciągu prace związane z konfiguracją oprogramowania zarządzającego”. – Eksploatacja nadzorowana potrwa trzy miesiące. Przewidujemy, że system zostanie ostatecznie odebrany w I kwartale 2017 r. – mówi Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy WKD.
WKD intensywnie korzystała w ostatnich latach z funduszy zewnętrznych. Inne
projekty szwajcarskie dotyczą zakupu
sześciu nowych składów, które pozwoliły na wycofanie
wysłużonych jednostek EN94, remontu
drugiego toru między Komorowem a Warszawą Śródmieście WKD, a także wyposażeniu przejazdów w sprawną samoczynną sygnalizację.