Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

WKD szykuje się do remontu w wakacje. Po raz kolejny

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-05-22 10:44
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

WKD szykuje się do remontu w wakacje. Po raz kolejny
fot. Kamil Sikora
Warszawska Kolej Dojazdowa planuje w czasie wakacji remont toru pomiędzy Warszawą Śródmieście WKD a Komorowem, który miał się odbyć już w zeszłym roku. Pasażerowie muszą liczyć się z dużymi utrudnieniami w ruchu – pociągi dojadą tylko do Warszawy Zachodniej, a po drodze trzeba będzie się przesiadać.

WKD planuje w ciągu tegorocznych wakacji – w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia – remont torów pomiędzy Warszawą a Komorowem. Zakres prac obejmuje tor nr 1 (km 0,350-17,850). Przewidziano wymianę podkładów i złącz, mechaniczne oczyszczanie podsypki tłuczniowej, uzupełnianie tłucznia, renowację rowów odwadniających i wymianę szyn na wybranych odcinkach, obniżanie niwelety toru o 300 mm w rejonie wiaduktu drogowego w Pruszkowie na odcinku ok. 600 m, a także regulację toru w planie i profilu.

Pasażerowie muszą liczyć się ze sporymi utrudnieniami w dojazdach. – Zakres prac przewidzianych na torze nr 1 będzie wymagał dodatkowo zamknięcia dla ruchu pociągów toru nr 2 na odcinku Warszawa Śródmieście WKD – Warszawa Zachodnia WKD. W związku z powyższym ruch pociągów pomiędzy Komorowem i Warszawą będzie odbywać się tylko po torze nr 2 (tor prawy w kierunku Warszawy) na odcinku Komorów – Warszawa Zachodnia WKD – informuje Krzysztof Kulesza, rzecznik WKD.

Jak będzie prowadzony ruch? Pociągi z Grodziska Mazowieckiego będą dojeżdżać do przystanku Opacz. Tutaj pasażerowie będą musieli przesiąść się na pociąg wahadłowy, który skończy bieg na przystanku Warszawa Zachodnia WKD. Od Komorowa do Warszawy ruch odbywać się będzie dwukierunkowo po jednym torze, co wiąże się z ograniczeniem przepustowości. Dlatego też wszystkie pociągi z Milanówka oraz niektóre szczytowe z Grodziska Mazowieckiego dojadą tylko do Komorowa. Składy, które skończą bieg w Komorowie, będą skomunikowane z autobusami zastępczymi (linia nr 2). Analogicznie sytuacja będzie wyglądała w drodze powrotnej. – Z uwagi na dostępną przepustowość szlaku podczas robót remontowych ogólne założenie dla organizacji ruchu pociągów oraz zastępczej komunikacji autobusowej jest takie, żeby na odcinku pomiędzy Pruszkowem i Warszawą możliwie najwięcej pasażerów mogło skorzystać z przejazdu specjalnymi połączeniami autobusowymi – wyjaśnia Kulesza.

Zostaną uruchomione trzy linie autobusowe. Linia nr 1 połączy Pruszków WKD z Warszawą Śródmieście WKD przez Aleje Jerozolimskie. Jej rozkład będzie niezależny od rozkładu pociągów WKD. Linia nr 2, która będzie jeździć z Komorowa do Warszawy Śródmieście WKD przez Pruszków i Aleje Jerozolimskie, zostanie skomunikowana z pociągami kończącymi bądź rozpoczynającymi bieg w Komorowie. Linia nr 3 na trasie Tworki – Malichy – Michałowice zostanie skomunikowana w ciągu Alej Jerozolimskich na odcinku Pruszków – Michałowice z linią 1. Autobusy linii 1 i 3 będą kursować w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością odpowiednio co 10 i 20 minut.

WKD prowadzi właśnie przetarg na przewoźnika autobusowego. Szacunkowa wartość pracy eksploatacyjnej – liczby przejechanych kilometrów wynikających z rozkładu jazdy, powiększonej o 20% – to ponad 325 tys. wozokilometrów. Co najmniej jeden autobus na trasie ma być niskopodłogowy. Autobusy muszą mieć sprawną klimatyzację i nie mogą być starsze niż z 2003 r. Przewidziano pojazdy min. 11,5-metrowe, które mogą przewieźć co najmniej 80 osób, w tym 23 na pełnowymiarowych miejscach siedzących. Tabor ma być dostępny dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Termin składania ofert mija 23 czerwca, a o wyborze zadecydują cena (90%) oraz parametry techniczne (10%), czyli liczba autobusów niskopodłogowych bądź z obniżoną podłogą przeznaczonych do realizacji zamówienia.

To kolejne podejście spółki do remontu szlaku pomiędzy Komorowem a Warszawą – był już planowany już w 2014 r., ale dwukrotnie w ostatniej chwili go odwołano. W pierwszym przypadku wykonawca nie przystąpił do podpisania umowy, a w drugim na przeszkodzie stanęły prace PKP PLK na stacji Pruszków, które utrudniałyby transport materiałów. W przyszłym roku natomiast, dzięki środkom szwajcarskim, przewidziano naprawę kompleksową toru nr 2 na szlaku Warszawa Śródmieście – Komorów.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
WKD: Zmiana napięcia w majówkę. Od grudnia więcej pociągów?

Komunikacja

WKD: Zmiana napięcia w majówkę. Od grudnia więcej pociągów?

Witold Urbanowicz 24 marca 2016

WKD szykuje kolejny remont w wakacje

Komunikacja

WKD szykuje kolejny remont w wakacje

Witold Urbanowicz 21 marca 2016

Nowy pociąg dla WKD w Żmigrodzie [zdjęcia]

Komunikacja

Nowy pociąg dla WKD w Żmigrodzie [zdjęcia]

Michał Szymajda 28 lutego 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5