Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

WKD obiecuje poprawę po kontroli UTK. Rogatki i nowy wykonawca

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-07-2015
Ostatnia modyfikacja:
02-12-2022
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
WKD obiecuje poprawę po kontroli UTK. Rogatki i nowy wykonawca
fot. Martyn Janduła
W czerwcu UTK poinformował o stwierdzonych naruszeniach zasad i przepisów ruchu na trasie WKD, m.in. związanych z nieprzestrzeganiem terminów dokonywania przeglądów infrastruktury oraz niewykonaniem wcześniejszych zaleceń pokontrolnych. Przewoźnik zapowiedział niezwłoczne usunięcie nieprawidłowości. Wybrano również nowego podwykonawcę dla prac diagnostycznych. Operator wziął sobie do serca też inną kontrolę UTK i ogłosił przetarg na wykonanie rogatek w Regułach.

Inspektorzy Urzędu Transportu Kolejowego stwierdzili naruszenie przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa obowiązujących przepisów mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu kolejowego, w tym m.in. nieprzestrzeganie w latach 2014-2015 częstotliwości wykonywanych badań technicznych i pomiarów torów oraz obchodów torów, brak umowy na utrzymanie, konserwację i diagnostykę urządzeń zdalnego sterowania na stacji Komorów, nieprzeprowadzenie w 2014 roku oceny stanu technicznego urządzeń elektroenergetycznych oraz urządzeń sieci trakcyjnej oraz nieprawidłowości dotyczących konieczności licznych wymian części rozjazdowych, sporządzonych po badaniach technicznych rozjazdów na stacjach Warszawa Śródmieście, Komorów, Podkowa Leśna Główna i Grodzisk Mazowiecki Radońska. Ponadto WKD nie wykonała zaleceń wynikających z kontroli okresowej stanu technicznej sprawności obiektów inżynieryjnych oraz zaleconych robót zaleconych w protokołach z badań technicznych i pomiarów torów przeprowadzonych w 2014 roku.

WKD, która jest zarówno przewoźnikiem, jak i zarządcą infrastruktury, przekazała już Urzędowi wyjaśnienia i przyjęła zobowiązanie usunięcia nieprawidłowości „w trybie natychmiastowym, w ramach opracowanych harmonogramów”. Jak zwraca uwagę WKD, niektóre wewnętrzne instrukcje, które określały częstotliwość przeglądów, były opracowywane jeszcze w czasie, gdy spółka wchodziła w skład Grupy PKP. – Część wewnętrznych regulacji podlega bieżącym aktualizacjom oraz znajduje się w końcowej fazie opracowywania z uwzględnieniem zapotrzebowania dla kategorii linii kolejowej znaczenia miejscowego – informuje Krzysztof Kulesza, rzecznik WKD.

Za wykonywanie badań technicznych w ciągu 2014 r. oraz na początku 2015 r. odpowiadała firma zewnętrzna. – W związku z niezadowalającym poziomem świadczonych usług przez wykonawcę badań diagnostycznych w ciągu 2014 r. oraz w I kwartale 2015 r. spółka począwszy od II kwartału br. podjęła współpracę z nowym wykonawcą, którego zadaniem jest terminowa oraz w ilości określonej właściwymi przepisami realizacja pomiarów. Równocześnie zostały uszczegółowione zasady kontroli i nadzoru realizowanych świadczeń – przekazuje Kulesza. Jak zapewnia, zdecydowaną większość nieprawidłowości w zakresie realizacji zaleceń zawartych w protokołach z badań technicznych i pomiarów odcinków torowych usunięto niezwłocznie. Pozostałe zalecenia są realizowane w ramach trwającego kompleksowego remontu toru między Komorowem a Warszawą.

Kilka dni temu UTK poinformował o wynikach innej kontroli ws. przejazdu przez tory w Regułach. Naruszenia przepisów polegały m.in. na niezrealizowaniu środków zaradczych, które komisja ustaliła po wypadach polegających na wjechaniu samochodów pod pociąg i przekwalifikowaniu przejazdu bez rogatek, półrogatek oraz bez samoczynnej sygnalizacji świetlnej kategorii „D” na przejazd z samoczynną sygnalizacją świetlną i półrogatkami kategorii „B”. Przejazd ten nadal jednak pozbawiony jest rogatek. W wyniku tej kontroli UTK nakazał wprowadzenie ograniczeń eksploatacyjnych.

Spółka podjęła natychmiastowe działania. Ogłoszono przetarg na zaprojektowanie i wykonanie zabudowy urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. Firmy zainteresowane przetargiem mogą składać oferty do 30 lipca br. Przedmiot zamówienia powinien być wykonany w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy, choć WKD premiuje w przetargu jego skrócenie do sześciu miesięcy.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

WKD: Przed nami dni pełne utrudnień

Komunikacja

WKD: Przed nami dni pełne utrudnień

Roman Czubiński 26 listopada 2022

WKD: Trzy dni utrudnień

Komunikacja

WKD: Trzy dni utrudnień

Roman Czubiński 10 lipca 2022

WKD sprzedaje bilety przez internet

Komunikacja

WKD sprzedaje bilety przez internet

Witold Urbanowicz 22 czerwca 2022

Pociągiem WKD do CPK i Baranowa?

Przestrzeń

Pociągiem WKD do CPK i Baranowa?

Witold Urbanowicz 18 maja 2022

Zobacz również:

WKD: Przed nami dni pełne utrudnień

Komunikacja

WKD: Przed nami dni pełne utrudnień

Roman Czubiński 26 listopada 2022

WKD: Trzy dni utrudnień

Komunikacja

WKD: Trzy dni utrudnień

Roman Czubiński 10 lipca 2022

WKD sprzedaje bilety przez internet

Komunikacja

WKD sprzedaje bilety przez internet

Witold Urbanowicz 22 czerwca 2022

Pociągiem WKD do CPK i Baranowa?

Przestrzeń

Pociągiem WKD do CPK i Baranowa?

Witold Urbanowicz 18 maja 2022

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5