Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
Przestrzeń

WKD chce kupić 2-3 nowe jednostki. Pozwoli to zwiększyć liczbę obiegów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2022-06-20 16:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

WKD chce kupić 2-3 nowe jednostki. Pozwoli to zwiększyć liczbę obiegów
fot. Awizonosz
Warszawska Kolej Dojazdowa rozpoczęła inwestycję związaną z dobudową drugiego toru na odcinku od Grodziska Mazowieckiego do Podkowy Leśnej. Spółka planuje też dokupić 2-3 nowe jednostki. Działania te pozwolą – w perspektywie kilku lat – zwiększyć liczbę pociągów w ruchu.

Jak pisaliśmy, niedawno WKD podpisała umowę na przebudowę linii między Grodziskiem Mazowieckim a Podkową Leśną. Istotną częścią inwestycji jest dobudowa na tym odcinku drugiego toru – znacząco usprawni to ruch pociągów. Spółka, po zakończeniu inwestycji, planuje zwiększenie liczby obiegów. – Jak będą dwa tory, to wzbogacimy rozkład. Najprawdopodobniej zwiększymy liczbę pojazdów z 14 na 16 – mówi Michał Panfil, prezes WKD. 

Jak się zmieni rozkład? Przede wszystkim część pociągów kończących obecnie w Podkowie Leśnej zostanie wydłużona do Grodziska. Obecnie bazowa częstotliwość w szczycie na tym odcinku to 15-30 minut. – Zamierzamy uruchomić pociągi naprzemiennie co 10-20 minut [do tego dochodzą pociągi do Milanówka co 30 minut – stąd nierówny takt – red.]. Będą co najmniej cztery pociągi w jednym kierunku – mówi Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy WKD. – Jednak fizycznie będzie możliwość, by wyprawiać pociągi co 5-7,5 min. – to za sprawą trzystopniowej blokady liniowej z podziałem na cztery odcinki – dodaje rzecznik. Do tego, jak dodaje, dochodzą pociągi do Milanówka co 30 minut.

Spółka zapowiedziała też zakupienie kolejnych 2-3 jednostek, co pozwoli na kolejne zwiększenie liczby pociągów w ruchu. – Jesteśmy w stanie zbliżyć się do 17 obiegów w godzinach szczytu. W programie wieloletnim strategii województwa uwzględniliśmy zakup w 2024 r. – mówi Michał Panfil. Na tym jednak możliwości, jeżeli chodzi o zagęszczanie rozkładu, kończą się – problemem jest przepustowość warszawskiego krańca linii i stacji Warszawa Śródmieście WKD.

Obecnie spółka posiada sześć jednostek EN100 od Newagu, 14 jednostek EN97 i jedną jednostkę EN95 od Pesy. 

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
W przyszłym roku przez pół roku bez WKD do centrum Warszawy

Przestrzeń

W przyszłym roku przez pół roku bez WKD do centrum Warszawy

Witold Urbanowicz 10 czerwca 2022

WKD szykuje się do ograniczeń ruchu na trasie do Grodziska

Przestrzeń

WKD szykuje się do ograniczeń ruchu na trasie do Grodziska

Witold Urbanowicz 17 maja 2022

Pociągiem WKD do CPK i Baranowa?

Przestrzeń

Pociągiem WKD do CPK i Baranowa?

Witold Urbanowicz 18 maja 2022

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5