Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Wiedeń testuje asystenta skrętu

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-07-27 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wiedeń testuje asystenta skrętu
fot. UM Wiedeń
Wiedeń wyposażył jeden miejski pojazd ciężarowy, w system tzw. asystenta pojazdu, którego zadaniem jest wspomożenie kierowców przy skręcaniu i tym samym poprawa bezpieczeństwa na ulicach. Zdecydowano się na ten krok po wypadku, w którym skręcający kierowca śmiertelnie potrącił 11-letnią dziewczynkę. W ciągu kilku lat takie systemy mają być obowiązkowe w całej Unii.

Dyskusja w Wiedniu o poprawie bezpieczeństwa i wyeliminowania problemu tzw. martwego pola, zwłaszcza przy skręcie w prawo, toczy się już od dłuższego czasu. Mniej więcej dwa lata temu zginęła 11-letnia dziewczynka, której nie zauważył kierowca skręcającej ciężarówki. Rok temu rozgorzała natomiast dyskusja na szczeblu krajowym, po tym jak pod kołami ciężarówki zginął 9-letni chłopiec, który jechał do szkoły na hulajnodze.

Jak podkreślają przedstawiciele Wiednia, na razie nie ma obowiązku wyposażania pojazdów w asystenta skrętu, ale w ciągu kilku lat ma się to zmienić. – Na szczeblu unijnym ciężarówki od 2022 r. nie będą dopuszczone do ruchu, jeśli nie będą wyposażone w taki system. Zarówno w Wiedniu, jak i w Polsce – mówi Iris Wrana, kierownik działu komunikacji 46. Wydziału Wiedeńskiego Magistratu MA 46, odpowiedzialnego za organizację ruchu.

Miasto postanowiło nie czekać i już wcześniej przetestować system asystenta skrętu. – Jedna, 25-tonowa ciężarówka, która służy do przewożenia materiałów budowlanych, została dodatkowo wyposażona w system Mobile-Eye Shield. Posiada on cztery czujniki na ultra-dźwięk, jedną kamerę i jeden monitor. Najpierw ostrzeżeniem dla kierowcy jest sygnał wizualny, a następnie dźwiękowy – mówi Wrana. Opinie kierowców są pozytywne, choć – jak zastrzega przedstawicielka magistratu – za wcześnie jest jeszcze na ewaluację systemu.

W sumie różne służby miejskie posiadają ok. 500 pojazdów ciężarowych. – Plan jest taki, by kolejne wyposażyć jeszcze przed regulacjami unijnymi – mówi Iris Wrana. W sumie w całym Wiedniu zarejestrowanych jest obecnie około 8.000 samochodów ciężarowych o masie powyżej 3,5 tony, z czego 3.000 ma ponad 12,5 tony.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Szwecja. Wizja Zero chroni kierowców nawet lepiej niż pieszych

Komunikacja

Szwecja. Wizja Zero chroni kierowców nawet lepiej niż pieszych

Jakub Dybalski 22 listopada 2018

Jak korzystać z systemów sterowania ruchem?

Komunikacja

Jak korzystać z systemów sterowania ruchem?

Roman Czubiński 12 listopada 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5