Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wiedeń. Automatyczne pociągi metra „X” od Siemensa

Dalej Wstecz
Autor:

jd/inf. pras.

Data publikacji:
2018-03-13 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wiedeń. Automatyczne pociągi metra „X” od Siemensa
fot. Siemens
Wiedeń. Automatyczne pociągi metra „X” od Siemensa
Wiedeń. Automatyczne pociągi metra „X” od Siemensa
Wiedeń. Automatyczne pociągi metra „X” od Siemensa
Wiedeń. Automatyczne pociągi metra „X” od Siemensa
Wiedeń. Automatyczne pociągi metra „X” od Siemensa
Wiedeń. Automatyczne pociągi metra „X” od Siemensa
Wiedeń. Automatyczne pociągi metra „X” od Siemensa
Wiedeń. Automatyczne pociągi metra „X” od Siemensa
Wiedeń. Automatyczne pociągi metra „X” od Siemensa
Wiener Linien GmbH & Co KG, operator transportu zbiorowego dla stolicy Austrii, oraz Siemens zaprezentował projekt nowego metra dla Wiednia. Nowe pociągi, nazwane 'X', są sześciowagonowe i nawiązują stylem do istniejących pociągów metra.

Pod koniec 2017 roku Wiener Linien zleciło spółce Siemens dostarczenie 34 w pełni automatycznych pociągów metra. Kontrakt przewiduje również prace konserwacyjne i techniczne przez okres 24 lat oraz opcje na dodatkowe 11 pociągów. Od początku 2024 r. nowe pociągi będą w pełni automatycznie obsługiwały linię U5 w Wiedniu. Pociągi mogą również działać w trybie półautomatycznym lub ręcznym na innych liniach. Pierwsze dostawy pojazdów są planowane na połowę roku 2020. Pociągi będą produkowane w fabryce Siemensa w Wiedniu.

– To będzie pociąg najnowszej generacji i będzie pasował do naszej istniejącej infrastruktury, co przekłada się na bardzo korzystny stosunek ceny do wartości inwestycji. Sprawdzona współpraca z Siemensem oraz kontrakt na prace konserwacyjne zapewniają, że będziemy w najlepszych rękach, jeśli chodzi o koncepcję oraz jakość pociągów, co przełoży się na korzyści odczuwane przez naszych pasażerów przez następne lata – powiedział Günter Steinbauer, dyrektor Wiener Linen.

– Cieszymy się na wspólną długoletnią i ścisłą współpracę z Wiener Linien. Po 'Srebrnej Strzale' z 1972 roku i 'V-kach' z roku 2000 to wspaniale, że możemy zbudować trzecią generację metra dla naszego miasta, w Wiedniu dla Wiednia – powiedziała Sabrina Soussan, prezes branży Mobility w Siemens AG.

Pociągi zaprojektowane dla Wiednia będą pierwszymi na świecie pojazdami wyposażonymi w nowy system informacji pasażerskiej FGI Plus. System dostarcza informacje o połączeniach przed dojazdem na daną stację. Nazwy następnych stacji są wyświetlane nad każdymi drzwiami.

Pociągi oferują otwarte i jasne wnętrza. Nowo zaprojektowane wzory na siedzeniach sprawiają, że przestrzenie są optycznie większe, ułatwiają ruch wewnątrz pociągu i nie są ograniczane żadnymi barierami. Przezroczysta szyba oddzielająca przedział od kabiny maszynisty oferuje jeszcze lepszy widok.

Pociągi charakteryzują się lekką konstrukcją. Ponad 90 proc. użytych materiałów jest poddawanych recyklingowi. Oświetlenie LED, wysoce wydajne ogrzewanie i klimatyzacja zapewniają niski poziom poboru energii. Podobnie jak w pociągach Inspiro, operowanych w warszawskim metrze, energia uzyskana podczas hamowania jest przesyłana z powrotem do sieci.

Dane techniczne pociągu dla wiedeńskiego metra:
• Materiał: aluminium
• Rozstaw szyn: 1.435 mm
• Długość ze sprzęgami: 111.220 mm
• Szerokość wagonu: 2.850 mm
• Wysokość podłogi nad torem: 1.000 mm
• Maksymalne obciążenie osi: 10.90 ton
• Maksymalna liczba miejsc: 928 w tym 200 siedzących (obliczeniowo dla 4 pasażerów na m2)
• Prędkość maksymalna: 80 km/h
• Zasilanie: 750 V DC / z trzeciej szyny
• Średnica koła nowego: 840 mm
• Maksymalne przyspieszenie przy starcie: 1.2 m/s²

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kto dostarcza napędy do elektryków w Europie?

Komunikacja

Kto dostarcza napędy do elektryków w Europie?

Łukasz Malinowski 06 marca 2018

Siemens zbuduje zeroemisyjny pociąg z ogniwami paliwowymi

Komunikacja

Siemens zbuduje zeroemisyjny pociąg z ogniwami paliwowymi

Michał Szymajda 06 marca 2018

Kuala Lumpur będzie mieć kolejną linię autonomicznego metra

Mobilność

Kuala Lumpur będzie mieć kolejną linię autonomicznego metra

inf. prasowa/jm, Transport Publiczny 28 lutego 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5