Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wiceprezydent Olszewski: Pociągi rosyjskie opłaca się wymienić

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Wiceprezydent Olszewski: Pociągi rosyjskie opłaca się wymienić
fot. WU
Metro Warszawskie pracuje teraz nad specyfikacją dla przetargu na nowe pociągi dla rozbudowywanej II linii. Spółka może kupić nawet 59 pojazdów, jeśli zdecyduje się na zastąpienie pociągów rosyjskich. – Nam się dzisiaj bardziej opłaca wymienić te pociągi i kupić nowe, bo korzyści potencjalne, które osiągniemy z późniejszych oszczędności eksploatacyjnych, są bardzo duże – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy i szef rady nadzorczej Metra Warszawskiego.

Witold Urbanowicz, Transport-publiczny.pl: Metro Warszawskie mówi o przygotowaniach do przetargu na tabor dla rozbudowanej II linii metra, który może obejmować nawet 59 składów. Czy decyzje strategiczne w sprawie wielkości zamówienia zapadły?

Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy i przewodniczący rady nadzorczej Metra Warszawskiego:
Spółka przedstawiła nam jako właścicielowi gotowość do rozpoczęcia postępowania przetargowego na zakup pociągów. Ta decyzja po stronie korporacyjnej nie została jeszcze zatwierdzona. Najważniejszą decyzją strategiczną, o której możemy na razie mówić, to zapowiedź dokończenia II linii metra. Od tej decyzji zależy bowiem skala zakupów. Tabor musi gdzieś stać – najpierw trzeba było zabezpieczyć środki na dokończenie budowy II linii wraz ze stacją techniczno-postojową, a dopiero potem można kupować pociągi. Odwrotna kolejność może powodować zarzuty o niegospodarność – pociągi stałyby gdzieś na świeżym powietrzu i byłyby pewnie foliowane tak, jak niedawno rosyjskie składy.

Czy pomysł sprzedaży pociągów rosyjskich i zastąpienie ich nowymi jest zasadny?

To decyzja, która jest uzasadniona ekonomicznie, jeżeli chodzi o kwestie eksploatacyjne. Nasze badania, które prowadzimy na pociągach Inspiro pokazują nam bardzo duże rezerwę oszczędności w zakresie kosztów eksploatacji i koniecznych przeglądów. W przypadku pociągów Inspiro oszczędzamy na zużyciu energii 30-40%. Jeśli doinwestujemy w nowy system rekuperacji (odzysku) energii, prawdopodobnie ten wynik jeszcze bardziej poprawimy.

Każdy, kto jest właścicielem tak dużego parku maszynowego, jak Tramwaje czy Metro Warszawskie, będzie dbał o to, by optymalizować koszty zużycia energii i amortyzacji. Pomysł wycofania składów rosyjskich jest podyktowany rachunkiem finansowym. Nam się dzisiaj bardziej opłaca wymienić te pociągi i kupić nowe, bo korzyści potencjalne, które osiągniemy z późniejszych oszczędności, są bardzo duże.

Pamiętajmy jednak, że najpierw Rada Miasta musi zatwierdzić naszą decyzję o kontynuacji budowy II linii, a dopiero potem możemy mówić o uruchomieniu zakupu.

Kiedy mogłaby nastąpić sprzedaż rosyjskich?

Sprzedaż będzie elementem kontraktu. Wykonawca, który będzie nam dostarczał pociągi, najprawdopodobniej będzie brał pociągi rosyjskie w rozliczeniu. Na razie jednak ciężko mówić o szczegółach, bo Metro pracuje nad specyfikacją. To na razie tylko dywagacje prowadzone między spółką a nami, jako właścicielem.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5