PKP PLK rozważą możliwość budowy nowego przystanku kolejowego w Katowicach. Miałby on powstać w ramach szerszej inwestycji obejmującej modernizację podstawowego ciągu Katowice – Chorzów – Gliwice. Inwestycja jest w fazie opracowywania dokumentów studialnych.
Czy sieć przystanków na terenie Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego powiększy się niebawem o kolejny przystanek w Katowicach – przy os. Witosa? Osiedle to znajduje się w północno-zachodniej części miasta, na terenie historycznego Załęża, i graniczy z Chorzowem. Zamieszkuje je ok. 12 tys. osób, które miałyby otrzymać dostęp do odgrywającej coraz większą rolę w transporcie wewnątrz metropolii kolei.
Zaczęły się prace nad studium wykonalności szerszego projektu
– Zleciliśmy opracowanie koncepcji rozbudowy linii kolejowych w regionie na odcinku Katowice – Gliwice. W ramach studium wykonalności przeanalizujemy możliwość budowy dodatkowych torów przy linii nr 137 – mówi Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Jednym z podstawowych założeń planowanej inwestycji ma być odseparowanie ruchu aglomeracyjnego od pozostałego. Kolej regionalna ma też stać się łatwiej dostępna.
Jedną z rozważanych możliwości osiągnięcia tego celu jest otwarcie nowego przystanku. – Informacja o przystanku na os. Witosa została przekazana wykonawcy do uwzględnienia w analizach – potwierdza nasza rozmówczyni. Na razie nie zapadły jednak w tej sprawie żadne wiążące decyzje. – Prace studialne określą zakres projektu, jego efekty oraz koszty realizacji – tłumaczy przedstawicielka zarządcy infrastruktury. Budowa może się zakończyć w ciągu kilku lat
Opracowywanie dokumentacji dopiero się rozpoczęło – spółka podpisała w tej sprawie kontrakt w grudniu zeszłego roku. Studium ma być gotowe w trzecim kwartale 2023 r. – Opracowanie dokumentacji projektowej i roboty budowlane mogłyby być realizowane w nowej perspektywie finansowej UE – usłyszeliśmy. Biorąc pod uwagę rozległość inwestycji, należy się spodziewać, że przystanek powstałby raczej pod koniec rozpoczętej w 2021 r. unijnej siedmiolatki.
Pasażerowie mieliby zyskać jednak nie tylko gęstszą sieć przystankową, ale i możliwość przejazdu z Katowic do Gliwic w czasie krótszym niż obecnie. Dobudowa drugiej pary torów zwiększyłaby natomiast przepustowość trasy. – To jedna z najpopularniejszych tras w regionie – podkreśla Katarzyna Głowacka.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.