Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Węższa Jana Pawła II. W tym roku przebudowa co najmniej jednej jezdni

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-02-20 19:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Węższa Jana Pawła II. W tym roku przebudowa co najmniej jednej jezdni
fot. DocentX, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Zarząd Dróg Miejskich nie rezygnuje z pomysłu zwężenia przewymiarowanej al. Jana Pawła II na odcinku od ronda ONZ do ronda Czterdziestolatka. – Projekt na Jana Pawła II jest przygotowywany. W tym roku chcielibyśmy zrobić co najmniej jedną jezdnię. Zobaczymy na ile środków nam starczy – mówi Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

Pomysł zwężenia alei Jana Pawła II w celu poszerzenia chodników, wytyczenia dróg rowerowych i posadzenia drzew zrodził się w 2015 r., gdy Łukasz Puchalski, obecny szef Zarządu Dróg Miejskich, pracował w Zarządzie Transportu Miejskiego i pełnił funkcję pełnomocnika rowerowego. Jak wówczas przekonywał, przepustowość ruchu pozostawałaby na tym samym poziomie, gdyż ulica na odcinku od ronda ONZ do ronda Czterdziestolatka i tak jest przeskalowana.

– To projekt, który poprawia ruch pieszy, rowerowy, komunikację publiczną, nie krzywdząc kierowców. Naprawdę trzeba złej woli, żeby mówić, że demoluje on ruch samochodowy. Tutaj są wloty na trzy pasy. Czwarty i piąty wyłaniają się – mówiąc kolokwialnie – znikąd, więc one z punktu widzenia prowadzenia ruchu nie ma żadnej wartości dodanej. Przepustowość tej ulicy to jest wlot i wylot – jak szeroka butelka by nie była w środku, to i tak o tym, ile z niej wody wyleci, decyduje końcówka – przekonywał Łukasz Puchalski w momencie, gdy zaczął kierować Zarządem Dróg Miejskich.

Zgodnie z zaprezentowaną wówczas koncepcją zmienić miałaby się geometria ulicy. W tej chwili kierowcy w stronę Mokotowa miejscami mają aż pięć pasów ruchu, a w stronę Żoliborza – cztery pasy. Po przebudowie kierowcy mieliby po trzy pasy ruchu w każdą ze stron. Zostałyby one zwężone z 3,25 do 3 metrów. Ponadto czwarte, skrajne pasy zostałyby przeznaczone na zatoki parkingowe o szerokości 2,5 m. Dzięki tym zmianom chodnik po zachodniej stronie mógłby być szerszy i mieć 5,6 m szerokości zamiast 4 metrów. Ponadto po obydwu stronach dałoby radę wyznaczyć drogę dla rowerów o szerokości 2,5 m i dodatkowy szpaler drzew.

Koncepcja ucywilizowania al. Jana Pawła II nie umarła. – Projekt na Jana Pawła II jest przygotowywany. Mamy uzgodnioną geometrię, koordynację z gestorami. Mamy zabezpieczone pieniądze, choć prawdopodobnie nie takie, jakie będą potrzebne na realizację tego zadania – opisuje teraz podjęte działania Łukasz Puchalski. – W pierwszej kolejności dążymy do realizacji tych zadań, na które mamy już gotową dokumentację – nie ukrywa Puchalski.

Szef drogowców liczy na to, że część zmian uda się wcielić jeszcze w tym roku. – W tym roku chcielibyśmy zrobić co najmniej jedną jezdnię. Nie mamy jeszcze skończonej dokumentacji – dopiero wtedy, gdy ją otrzymamy, będziemy wiedzieli na ile środków nam starczy – dodaje Łukasz Puchalski.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Gdańsk obejmie 65 proc. miasta strefą Tempo 30

Przestrzeń

Gdańsk obejmie 65 proc. miasta strefą Tempo 30

Jakub Dybalski 16 lutego 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5