Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Węzeł Wilanowska w odstawce. Potrzeba 600 mln zł

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-11-14 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Węzeł Wilanowska w odstawce. Potrzeba 600 mln zł
fot. MJ
Wielka wizja stworzenia węzła przesiadkowego przy stacji meta Wilanowska, którą niedawno roztaczał Zarząd Transportu Miejskiego, została na razie odłożona na półkę. – Jest to duży i ważny projekt, ale przy tej liczbie realizowanych zadań inwestycyjnych to przedsięwzięcie stanęło z boku – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Zarząd Transportu Miejskiego od kilku lat przymierza się do zagospodarowania obszaru tzw. Dworca Południowego – realizacji węzła z prawdziwego zdarzenia i uczynieniu z niego nowego centrum dzielnicy. Przewidziano tutaj dworzec autobusów miejskich i dalekobieżnych, nową pętlę tramwajową oraz znacznie poprawione przesiadki do metra. Miałby się także znaleźć tutaj biurowiec ZTM-u. Założono również możliwość komercyjnego wykorzystania części przestrzeni.

W kwietniu zeszłego roku organizator komunikacji podpisał umowę z firmą Schuessler-Plan Inżynierzy na sporządzenie koncepcji węzła. Projektanci przedstawiali już dwa lata temu cztery warianty węzła – łączące dwa warianty przebiegu tras tramwajowych i dwa warianty lokalizacji. Kolejnym etapem miało być wybranie partnera bądź pozyskanie finansowania, a także ogłoszenie konkursu na projekt węzła. Ten miał powstać do 2020 r.

Od prezentacji różnych wariantów węzła temat utknął jednak w martwym punkcie. – Koszty realizacji węzła na Dw. Południowym wyszły nam na poziomie ok. 600 mln zł. Jest to duży i ważny projekt, ale przy tej liczbie zadań inwestycyjnych obecnie realizowanych, to przedsięwzięcie stanęło z boku – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. – Trzeba będzie do tego wrócić – dodaje wiceprezydent.

Bez względu na to, czy uda się zrealizować jakiekolwiek śmiałe wizje, w węźle konieczne są działania doraźne. W wyniku budowy biurowca wydłużyły się drogi dojścia między stacją metra a pętlą autobusową. W dodatku chodniki wytyczono na około, a nie na najkrótszej drodze dojścia. Efekt jest taki, że mieszkańcy i pasażerowie tłumnie skracają sobie drogę. – Zawsze jest ten sam problem. Nieważne, że ZTM przy parkingu wytyczył wielki i szeroki chodnik. Wszyscy chcą iść najkrótszą i najszybszą drogą, czemu się kompletnie nie dziwię – mówi Kaznowska. Jest szansa, że choć drobne zmiany uda się tutaj wdrożyć. – Przyjęliśmy pewne założenia, które mam nadzieję dzielnica wprowadzi – wyjaśnia wiceprezydent.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wilanowska na nowo. Projektanci na zlecenie ZTM-u pokazują koncepcje

Przestrzeń

Wilanowska na nowo. Projektanci na zlecenie ZTM-u pokazują koncepcje

Witold Urbanowicz 19 grudnia 2017

Jak mierzyć funkcjonalność węzłów przesiadkowych?

Komunikacja

Jak mierzyć funkcjonalność węzłów przesiadkowych?

Roman Czubiński 19 października 2017

Warszawa: Bliżej do nowego Dworca Południowego

Przestrzeń

Warszawa: Bliżej do nowego Dworca Południowego

Redakcja 27 kwietnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5