Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Węzeł w Zielonej Górze: Tunelem na drugą stronę torów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-10-16 17:08
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Węzeł w Zielonej Górze: Tunelem na drugą stronę torów
fot. PKP PLK
PKP PLK podpisały umowę na przebudowę i wydłużenie przejścia podziemnego na stacji Zielona Góra, To część większego projektu, realizowanego wspólnie miastem, którego celem jest stworzenie wygodnego węzła przesiadkowego.

PKP PLK w październiku podpisały umowę z poznańską firmą Alusta na przebudowę tunelu na stacji Zielona Góra. Zakres prac przewiduje ponad dwukrotne wydłużenie przejścia podziemnego – z 20 do ponad 44 m – dzięki czemu połączone zostaną dwie części Zielonej Góry. Zostaną wybudowane dwie pochylnie oraz winda osobowa, które ułatwią dostęp także dla rowerzystów.

Przebudowa tunelu to część większej inwestycji, realizowanej wspólnie z miastem. Drugą część projektu, finansowaną w 80% przez miasto, stanowią zabudowa zadaszeń peronów, tunelu i dojść do peronów oraz przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego.

Po zakończeniu inwestycji stacja zyska spójne, jednolite zadaszenie z realizowanym w jej pobliżu dworcem komunikacji miejskiej. Natomiast na ul. Batorego przejazd zostanie poszerzony, umożliwiając dwukierunkowy ruch autobusów komunikacji miejskiej. Roboty budowlane, związane z zamknięciami torowymi i zamknięciem ulicy Batorego w rejonie wiaduktu, rozpoczną się w marcu przyszłego roku i potrwają do listopada.

Zielona Góra podpisała umowę z wykonawcą centrum przesiadkowego w marcu tego roku. Inwestycja obejmuje m.in. obiektu kubaturowego, przykrytego owalnym przeszkleniem, dla centrum obsługi klienta i na potrzeby zaplecza socjalnego kierowców i pracowników MZK. Zadaszone przejście będzie prowadzić na perony kolejowe. Przewidziano również zadaszoną kładkę między centrum przesiadkowym a ciągiem pieszym na wiadukcie ul. Sulechowskiej, Parkingi dla samochodów i rowerów, a także stanowiska do ładowania autobusów elektrycznych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaj na Gocław z wygodną przesiadką na Trasę Łazienkowską w wykopie

Przestrzeń

Tramwaj na Gocław z wygodną przesiadką na Trasę Łazienkowską w wykopie

Witold Urbanowicz 13 października 2017

Gdańsk: Kładką pieszo-rowerową do przystanku PKM Kiełpinek

Przestrzeń

Gdańsk: Kładką pieszo-rowerową do przystanku PKM Kiełpinek

Witold Urbanowicz 09 sierpnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5