Od stycznia konserwacją i naprawą stołecznych przystanków oraz pracami, związanymi z aktualizacją rozkładów i informacji, zajmuje się firma FBSerwis, należąca do Budimeksu. Pomimo pojawiających się doniesień o niezbyt udanym starcie, ZTM nie zgłasza uwag do świadczonych usług przez nowego wykonawcę.
Do tej pory konserwacją przystanków zajmowała się firma Trebor. Umowa wygasła pod koniec listopada. ZTM nie zdążył na czas wyłonić nowego podmiotu (przetarg rozstrzygnięto dopiero 20 grudnia). Dlatego też z firmą Trebor zawarto umowę „pomostową” – ale tylko do 15 grudnia 2019 r. Następnie, jak informuje ZTM, prace przystankowe były wykonywane przez pracowników ZTM oraz Zakład Remontów i Konserwacji Dróg.
Ostatecznie umowę z firmą PBSerwis podpisano 3 stycznia. Jej wartość to blisko 20 mln zł brutto. Kontrakt będzie obowiązywać do końca listopada 2023 r. W zakres obowiązków wchodzą m.in. utrzymanie, naprawy i konserwacje słupków przystankowych, wiat, ławek, tablic i gablot informacyjnych, instalacji elektrycznej przystanków FBS ma zajmować się też bieżącą naprawą nawierzchni przystanków i pętli, naprawą uszkodzonych elementów infrastruktury kanalizacji deszczowej i sanitarnej na pętlach, a także umieszczanie informacji na przystankach, w tym np. nowych oznaczeń i rozkładów. Wykonawca ma zapewnić całodobową brygadę przystankową, gotową do wyjazdu w ciągu pięciu minut od otrzymania zgłoszenia.
Pojawiają się doniesienia, że początek nowej umowy nie jest bezproblemowy. Nie wszystkie informacje i rozkłady są zamieszczane na czas bądź we właściwych miejscach. Organizator komunikacji jednak większych problemów nie widzi. – Po pierwszym weekendzie prac nowej firmy ZTM nie zgłasza uwag do realizacji umowy. Firma wykazuje duże zaangażowanie i każdego dnia pracujemy wspólnie nad optymalizacją działań (m.in. poprzez wykorzystanie nowych technologii, korzystających z danych GIS) – mówi Tomasz Kunert.
Przykładowo we wtorek 7 stycznia przystanki na Nowym Świecie i Krakowskim Przedmieściu wciąż, przynajmniej do godzin wieczornych, były oznaczone jako „czasowo zawieszone”, choć ruch autobusów odbywał się normalnie. ZTM bierze jednak winę na siebie. – Jeżeli chodzi o prace na ciągu Traktu Królewskiego, to zlecenie na demontaż pokrowców zostało wydane firmie FBSerwis z opóźnieniem i dlatego zostało wykonane dopiero w dniu 8 stycznia 2020 r. – wskazuje Kunert.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.