Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawski ZTM rozmawia z samorządami o kolei

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-01-28 10:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
informacja prasowa - ZTM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawski ZTM rozmawia z samorządami o kolei
fot. WU
Czy SKM dojedzie do Piaseczna i Ożarowa Mazowieckiego? Na których liniach kolejarze planują remonty w 2015 roku i co to oznacza dla pasażerów? Na czym będzie bazował plan zrównoważonego rozwoju transportu zbiorowego? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań udzielił dyrektor ZTM Wiesław Witek podczas spotkania z przedstawicielami gmin współpracujących z ZTM w ramach organizacji transportu kolejowego w aglomeracji warszawskiej.

26 stycznia odbyło się spotkanie dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego Wiesława Witka z przedstawicielami podwarszawskich samorządów. Obecnie ZTM współpracuje z 30 gminami, których mieszkańcy korzystają zarówno z podmiejskich i lokalnych linii autobusowych i pociągów SKM uruchamianych przez ZTM, jak i – w ramach wspólnego biletu – pociągów Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Ze względu na główna tematykę spotkania – transport kolejowy w aglomeracji warszawskiej, w spotkaniu wzięli udział tylko przedstawiciele gmin współpracujących z ZTM w zakresie transportu kolejowego.

Zapisy w strategii

Podczas spotkania omawiano planowane przyjęcie planu zrównoważonego rozwoju transportu zbiorowego dla m.st. Warszawy z uwzględnieniem publicznego transportu zbiorowego organizowanego na podstawie porozumień z gminami sąsiadującymi, koncepcję rozwoju połączeń Szybkiej Kolei Miejskiej od 2022 roku, planowane na rok 2015 zmiany w kursowaniu pociągów w aglomeracji warszawskiej oraz zainteresowanie ofertą „Warszawa+”.

Plan zrównoważonego rozwoju transportu zbiorowego dla m.st. Warszawy będzie bazował na wytycznych „Strategii zrównoważonego rozwoju systemu transportowego Warszawy do 2015 roku na lata kolejne”. Szczególny nacisk zostanie położony na zapisy m.in. o modernizacji i rozwoju komunikacji tramwajowej, usprawnieniu miejskiej i podmiejskiej komunikacji autobusowej oraz integracji systemów transportu.

Rozpoczynają się remonty

Po 2022 roku – pod warunkiem przeprowadzenia przez zarządcę infrastruktury PKP PLK planowanych remontów i modernizacji – pojawi się możliwość uruchomienia nowych linii obsługiwanych przez SKM. W trakcie spotkania dyskutowano o nowych połączeniach z Piaseczna do Legionowa przez tory linii obwodowej oraz z Ożarowa Maz. do Rembertowa lub Sulejówka Miłosny po torach towarowej linii obwodowej.

Pracownicy ZTM przybliżyli także planowane przez PKP PLK na ten rok remonty i modernizacje tras kolejowych oraz związane z nimi zmiany w kursowaniu pociągów podmiejskich. Prace będą prowadzone m.in. na:
  • linii do Sulejówka Miłosny. W marcu br. rozpocznie się przebudowa torów w sąsiedztwie stacji Warszawa Rembertów. Zostaną odwołane pociągi wyruszające w trasy z Rembertowa;
  • linii do Legionowa. W wakacje kolejarze zaczną przebudowę wiaduktu na wysokości Cytadeli. Ruch pociągów na odcinku Warszawa Gdańska – Warszawa ZOO będzie odbywał się po jednym torze;
  • linii do Otwocka. W wakacje i jesienią – w związku z budową tunelu w Międzylesiu – będą występowały utrudnienia w kursowaniu pociągów na odcinku Warszawa Wawer – Warszawa Falenica;
  • linii do Piaseczna. Kolejarze planują modernizację torów na odcinku Warszawa Okęcie – Piaseczno oraz w sąsiedztwie stacji kolejowej w Piasecznie. Prace będą skutkowały zmniejszeniem liczby pociągów.
Na czas remontów ZTM planuje wprowadzenie zmian w komunikacji miejskiej ułatwiających dojazd i powrót z Warszawy.

Trochę taniej pod Warszawą

W sierpniu 2014 roku została wprowadzona oferta „Warszawa+” umożliwiająca mieszkańcom podwarszawskich gmin zakup biletów długookresowych w niższych cenach. Różnicę w cenie biletu pokrywają gminy, które podpisały z ZTM porozumienie. Dotychczas na współpracę zdecydowały się Marki (od sierpnia 2014 roku), Jabłonna (od listopada 2014 roku), Nadarzyn (od listopada 2014 roku) i Konstancin-Jeziorna (od grudnia 2014 roku). Od momentu podpisania porozumień w Markach pasażerowie – w ramach oferty „Warszawa+” – kupili 2845 kontraktów, w Jabłonnie – 692, a w Nadarzynie – 59.

Podczas spotkania nie zabrakło także okazji do wymiany opinii o zasadach współpracy gmin podwarszawskich z ZTM, planach rozwoju transportu zbiorowego w aglomeracji warszawskiej oraz zasadach funkcjonowania oferty „Wspólny Bilet ZTM-KM-WKD”.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wołominowi SKM niepotrzebna. Wystarczą Koleje Mazowieckie?

Komunikacja

Wołominowi SKM niepotrzebna. Wystarczą Koleje Mazowieckie?

Witold Urbanowicz 25 listopada 2015

Warszawa: Mała linia obwodowa zorientowana na pasażera

Komunikacja

Warszawa: Mała linia obwodowa zorientowana na pasażera

Witold Urbanowicz 12 maja 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5