Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Warszawska Szybka Kolej Miejska: Zabiegamy o powrót pasażerów

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Malinowski / Roman Czubiński

Data publikacji:
2021-09-04 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawska Szybka Kolej Miejska: Zabiegamy o powrót pasażerów
fot. SKM Warszawa
– Kontrakt z Newagiem na dostawy nowego taboru jest realizowany zgodnie z planem. 21 nowych EZT przyda się tym bardziej, że frekwencja powoli wraca do poziomu sprzed pandemii COVID-19. Przygotowujemy się też do wejścia na nowe trasy – mówi w rozmowie z Transportem Publicznym prezes zarządu warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej Alan Beroud.

Jednym z powodów zakończenia współpracy z Pesą było zagrożenie opóźnieniami, przekroczeniem terminów i utratą unijnego dofinansowania na zakup nowego taboru. Jak zapewnia prezes, udało się zażegnać tę groźbę.

Impuls 2 spełnia oczekiwania

– Jesteśmy już pewni, że utrzymamy termin projektu. Harmonogram jest realizowany zgodnie z umową. Kluczowe było przeprowadzenie w sposób szybki i efektywny procedury wyboru nowego dostawcy. Było tu wiele znaków zapytania, jednak zrobiliśmy wszystko, by ten proces przebiegł szybko i sprawnie – podkreśla Beroud. Nowym wykonawcą został Newag. W lipcu publikowaliśmy zdjęcia pierwszego ukończonego przez producenta EZT Impuls 2 dla SKM.

Nasz rozmówca przywiązuje dużą wagę do formuły realizacji kontraktu. – Zespół projektowy na bieżąco raportuje swoje działania bezpośrednio do mnie. Dzięki temu jesteśmy w stanie eliminować ewentualne usterki w czasie rzeczywistym. Nasz sukces polega na tym, że wraz z Newagiem zapobiegliśmy powstaniu takich usterek – twierdzi prezes. Jak deklaruje, pierwszy ukończony pojazd jest w pełni zgodny z oczekiwaniami SKM. Dziś rozpoczęły się jego jazdy testowe, konieczne do uzyskania homologacji – dodaje.

Najpierw Piaseczno i Zegrze. Co potem?

W nowych pociągach pasażerowie i obsługa mogą liczyć na udogodnienia, których brak w dotychczasowym taborze SKM. – To – między innymi – więcej miejsc do przewozu rowerów i dla osób o ograniczonej mobilności. Nowe składy są bardziej przyjazne podróżnym, a także załodze. Przykładem jest wydzielone miejsce dla kierownika pociągu – mówi Beroud. Zastosowano też osobne drzwi prowadzące prosto do kabiny maszynisty. Takie rozwiązanie, oprócz komfortu, poprawia także bezpieczeństwo naszej załogi.

Plany na przyszłość warszawskiego przewoźnika to – po pierwsze – uruchomienie pociągów do Piaseczna. – Drugi kierunek, o którym myślimy, to Zegrze. Chcemy też zwiększyć liczbę dostępnych miejsc poprzez uruchomienie pociągów w trakcji podwójnej – deklaruje Beroud. – Nad kolejnymi trasami zastanowimy się później, ponieważ na razie brakuje możliwości technicznych, by je obsługiwać. Choć współpraca z PKP PLK układa się dziś dobrze, trwająca modernizacja infrastruktury jest wyzwaniem – wyjaśnia.

Mimo pandemii kolej jest bezpieczna

SKM zamierza przede wszystkim powrócić do poziomu przewozów sprzed pandemii. Liczba przewiezionych pasażerów osiągnęła wtedy poziom 22 mln rocznie. – W pandemicznym roku 2020 spadła ona jednak do niespełna 15 mln. Dziś obserwujemy trend powrotu pasażerów, co nas cieszy. Uruchomienie wspomnianych kursów do Piaseczna może przysporzyć nam dodatkowych kilkuset tysięcy podróżnych – szacuje nasz rozmówca.

Przewoźnik będzie prowadził działania promocyjne, zachęcające do powrotu pasażerów na kolej. – Wraz z ZTM przeprowadzamy badania na temat ich oczekiwań. Wiele zależy jednak od dalszego przebiegu pandemii – przyznaje Beroud. Jak przypomina, według badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii czy Niemczech możliwość zarażenia się koronawirusem w środkach transportu zbiorowego jest jednak bardzo niska, w zasadzie pomijalna. – To zaledwie promil ogólnej liczby zarażeń. Z drugiej strony trudno jednak w takiej sytuacji podejmować mocne działania promocyjne – zauważa.

Wraz z innymi przewoźnikami warszawska Szybka Kolej Miejska postulowała, by szczepić w pierwszej kolejności m. in. pracowników transportu mających bezpośredni kontakt z pasażerami. – Jako pracodawca nie możemy jednak zobowiązać naszych pracowników do zaszczepienia. Zachęcamy ich do tego wskazując na korzyści wynikające ze szczepień, ale nie narzucając niczego.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Impuls 2 dla SKM Warszawa na testach [zdjęcia]

Komunikacja

Impuls 2 dla SKM Warszawa na testach [zdjęcia]

Redakcja 31 sierpnia 2021

Ruszyła produkcja 21 Impulsów 2 dla warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej

Przestrzeń

Ruszyła produkcja 21 Impulsów 2 dla warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej

inf. pras. Newag/SKM Warszawa 24 lutego 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5