Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawiaków będzie wozić Michalczewski, a nie PKS Grodzisk Maz.

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-07-27 19:24
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawiaków będzie wozić Michalczewski, a nie PKS Grodzisk Maz.
fot. ZTM Warszawa
Warszawski ZTM rozstrzygnął wreszcie drugą część przetargu na obsługę komunikacyjną z wykorzystaniem 50 autobusów 12-metrowymi przez okres ośmiu lat. Choć najtańszą ofertę złożyła firma PKS Grodzisk Mazowiecki, urzędnicy wybrali ostatecznie Michalczewskiego.

Przetarg na obsługę komunikacyjną z wykorzystaniem stu wozów 12-metrowych ZTM ogłosił na początku marca. Postępowanie zostało podzielone na dwie części – każda po 50 wozów i 4 mln wozokilometrów rocznie. W sumie wpłynęło siedem ofert. W jednej z części najtańszą ofertę złożyła firma Arriva Bus (7,24 zł za wzkm), a w drugiej PKS Grodzisk Mazowiecki (6,99 zł za wzkm).

W maju ogłoszono, że zwycięzcą jednej z części jest, zgodnie z przewidywaniami, Arriva Bus, czyli przewoźnik, będący spadkobiercą Veolii, która niegdyś po stolicy już jeździła. Umowę z firmą podpisano w II połowie czerwca. Przeciągało się natomiast rozstrzygnięcie drugiej części.

Ostatecznie dzisiaj (27 lipca) ZTM wybrał drugiego wykonawcę. Zwycięzcą została również znana w Warszawie firma Michalczewski, która ze stawką 7,11 zł za wozokilometr uplasowała się na drugim miejscu pod względem ceny. Wszystkie pozostałe oferty – złożone przez PKS Grodzisk Mazowiecki, konsorcjum Transport and Infrastructure Management oraz Stalko Przybysz i Wspólnicy (7,82 zł za wozokm), a także Warbus (7,47 zł za wzkm) zostały odrzucone.

Michalczewski wprowadzi wozy do ruchu w Nowym Roku – 25 tygodni od podpisania umowy. Flotę 50 pojazdów mają uzupełniać cztery autobusy rezerwy. Przewoźnik zaoferował też, że pięć wozów będzie wyposażonych w alternatywne źródła zasilania.

Umowa z Michalczewskim będzie kolejnym kontraktem, w którym ZTM – na bazie wcześniejszych doświadczeń z prywatnymi przewoźnikami – stawia wysokie wymagania. Każdy pojazd będzie musiał przejść certyfikację zgodności z warunkami zamówienia. Wykonawca musi posiadać odpowiednie zaplecze. Kierowcy muszą być natomiast zatrudnieni na pełen etat w oparciu umowy o pracę, znać język polski w stopniu co najmniej średniozaawansowanym i dobrze orientować się w taryfie, przepisach porządkowych oraz Warszawie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warbus będzie woził pasażerów we Wrocławiu

Komunikacja

Warbus będzie woził pasażerów we Wrocławiu

Jakub Dybalski 15 lipca 2016

Mobilis testuje nowe autobusy dla warszawskiego kontraktu

Komunikacja

Mobilis testuje nowe autobusy dla warszawskiego kontraktu

Witold Urbanowicz 12 lipca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5