Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Warszawiacy będą mogli nazwać pociąg metra Skody

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-07-07 14:02
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawiacy będą mogli nazwać pociąg metra Skody
mat. Skoda
Stołeczny Urząd Miasta, Metro Warszawskie oraz Škoda Transportation przygotowali nietypowy plebiscyt. Mieszkańcy będą mogli zgłaszać propozycje nazw – a następnie nad nimi głosować – dla nowych pociągów, które do Warszawy ma dostarczyć czeski producent. Pierwsze składy dotrą jesienią przyszłego roku.

W styczniu Metro Warszawskie podpisało umowę ze Škodą Transportation ma dostawę 37 nowych, jednoprzestrzennych składów metra, złożonych z sześciu wagonów. Jej wartość to 1,308 mld zł netto. W kontrakcie przewidziano też opcję na dostawy kolejnych osiem składów. 

Teraz miasto, wspólnie z Metrem i producentem, przygotowało nietypowy konkurs – warszawiacy będą mogli wybrać nazwę dla nowych pociągów. Każdy, kto płaci podatki w stolicy i jest pełnoletni, będzie mógł zaproponować nazwę. Następnie komisja wybierze pięć nazw, a szóstą zgłosi Škoda. Następnie mieszkańcy będą mogli w głosowaniu wybrać jedną z sześciu nazw.

Głosowanie prowadzone będzie na stronie Metra Warszawskiego (www.metro.waw.pl). Propozycje można nadsyłać do 19 lipca za pomocą specjalnego formularza. Piątka nazw do głosowania zostanie ogłoszona 10 sierpnia. Głosowanie potrwa do 23 sierpnia, a informacja o zwycięskiej nazwie zostanie ogłoszona do 15 września. Laureat otrzyma dyplom i pakiet gadżetów od Metra Warszawskiego oraz weźmie udział w pierwszym przejeździe nowym pociągiem.

Pierwszy pociąg powinien zostać dostarczony w ciągu 20 miesięcy. Oznacza to, że skład zjawi się w Warszawie na przełomie września i października 2021 r. Przekazanie terminowego świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu powinno nastąpić do końca 23 miesiąca od dnia podpisania umowy. W ciągu 30 miesięcy od daty podpisania umowy Metro Warszawskie będzie mogło podjąć decyzję o rozszerzeniu zamówienia o kolejnych 8 składów. Na realizację całego zamówienia przewidziano 53 miesiące.

Nowe składy kupowane są z myślą o obsłudze wydłużonej II linii metra i zastąpieniu pociągów rosyjskich na I linii.

To nie pierwszy raz, gdy stolica angażuje mieszkańców w tematy związane z nowym taborem. Wcześniej mieszkańcy w głosowaniu Tramwajów Warszawskich wybierali wygląd czoła przyszłych tramwajów. Wygrała wersja uśmiechnięta.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro: ILF zaprojektuje windy na Polu Mokotowskim

Przestrzeń

Metro: ILF zaprojektuje windy na Polu Mokotowskim

Witold Urbanowicz 10 lipca 2020

Metro: Trzy oferty na projekt wind na Polu Mokotowskim

Przestrzeń

Metro: Trzy oferty na projekt wind na Polu Mokotowskim

Witold Urbanowicz 29 czerwca 2020

Metro na Gocław: Trzy warianty i dylematy do przeanalizowania

Przestrzeń

Metro na Gocław: Trzy warianty i dylematy do przeanalizowania

Witold Urbanowicz 25 czerwca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5