Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: ZTM zbuduje podziemny parking miejski na Woli

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
06-10-2017
Ostatnia modyfikacja:
01-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: ZTM zbuduje podziemny parking miejski na Woli
fot. H005, domena publiczna
Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na opracowanie studium wykonalności miejskiego parkingu na Woli. W ramach programu budowy miejskich parkingów powstanie ponad 2 tys. miejsc parkingowych.

To kolejny krok do realizacji programu budowy miejskich parkingów – w czerwcu Rada Warszawy przeznaczyła na ten cel 25 mln zł. W sumie na program zostanie zarezerwowane 200 mln zł, co pozwoli na wybudowanie w ciągu najbliższych lat ok. 10 parkingów na ponad 2 tys. miejsc.

Nowoczesny parking na Woli

– To drugi parking podziemny, którego budowa jest przygotowywana, we wrześniu ogłoszony został przetarg na opracowanie koncepcji miejskiego parkingu na Mokotowie – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. – Miasto będzie budowało parkingi podziemne, aby samochody nie stały na chodnikach i placach – wyjaśnia Kaznowska.

Budową parkingów zajmuje się pion inwestycyjny Zarządu Transportu Miejskiego, późniejszym zarządzaniem natomiast Zarząd Dróg Miejskich. Nowy parking jest planowany pod boiskiem szkolnym przy Zespole Szkół nr 7 im. Szczepana Bońkowskiego, przy ulicy Chłodnej 36/46. Boisko szkolne jest przeznaczone do modernizacji i te dwie inwestycje zostały skoordynowane. Parking miejski, który powstanie w tym miejscu, ma mieć dwie kondygnacje i pomieścić co najmniej 220 stanowisk postojowych, w tym miejsca dla osób niepełnosprawnych oraz co najmniej cztery stacje do ładowania pojazdów elektrycznych. Obiekt będzie również wyposażony w systemy usprawniające ruch pojazdów: monitoring rejestrujący wjazd samochodów na parking (identyfikacja numerów rejestracyjnych), interaktywne tablice informacyjne czy system pozwalający określić ilość wolnych miejsc. Po zakończeniu budowy parkingu powstaną boiska do piłki nożnej, siatkówki i koszykówki ze sztuczną nawierzchnią, bieżnia, siłownia plenerowa, plac apelowy dla uczniów zespołu szkół oraz nowe, reprezentacyjne ogrodzenie placówki.

Przyjaźniejsze ulice

Ulice i place to nie tylko trasy komunikacyjne ale także miejsca które można wykorzystywać do organizacji imprez kulturalnych, spacerów, wydarzeń miejskich, integracji społeczności lokalnych itp. Warszawa będzie się zmieniała – rewitalizacja ulic, placów sprawi, że będą przyjaźniejsze dla mieszkańców i turystów. Ulice Nowy Świat, Francuska, Świętokrzyska są tego najlepszym przykładem. Zwiększanie przestrzeni przeznaczonych dla pieszych umożliwi nadawanie ulicom i placom tradycyjnych funkcji społecznych, kulturowych, estetycznych. Ich różnorodność będzie kształtować wizerunek Warszawy, a także przesądzać o atrakcyjności inwestycyjnej i turystycznej. Aktywne działania w tym kierunku, oprócz oczywistych korzyści związanych ze zwiększeniem stopnia integracji społecznej, poprawą jakości życia w mieście, będą przynosić korzyści związane z rosnącą atrakcyjnością strefy śródmiejskiej do zamieszkania.

Pojazdy zajmują przestrzeń publiczną, co utrudnia przekształcenia miejskich placów i ulic. Utrudnia to także poprawę warunków ruchu pieszego, rowerowego i funkcjonowania komunikacji miejskiej. Stopniowo miasto będzie dążyło do zmiany sposobu parkowania i zastąpienia parkowania na chodnikach parkowaniem na pasach postojowych i w zatokach a także na parkingach wydzielonych. Parkingi podziemne będą elementem tych zmian, usytuowanie ich w miejscach największego deficytu pozwoli na zwiększenie liczby miejsc parkingowych dla mieszkańców i na uwolnienie przestrzeni miejskiej przeznaczenie jej na inne cele, m.in. związane z ruchem pieszym i rowerowym oraz rozwojem społecznych i kulturowych funkcji ulic. Dostępność miejsc będzie można sprawdzić w Systemie Zarządzania Parkowaniem np. za pomocą aplikacji na smartfony. System będzie zbierać informacje o wolnych miejscach w SPPN ale także na wydzielonych innych parkingach miejskich, np. parkingach Zarządu Terenów Publicznych. Ułatwi to znalezienie miejsca do parkowania a tym samym zmniejszy liczbę aut krążących po mieście w poszukiwaniu miejsca – według szacunków ZDM ok. 30 proc. ruchu w centrum generują kierowcy szukający miejsc postojowych.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Rusza pętla Ostroroga dla linii 106 i 136

Przestrzeń

Warszawa: Rusza pętla Ostroroga dla linii 106 i 136

Redakcja/inf. pras. 10 stycznia 2023

Warszawa: Legendarny lektor dostał swój własny przystanek na Bródnie

Przestrzeń

Co z rowerami w autobusach? ZTM Warszawa: Pasażerowie mogą je przewozić

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Rusza pętla Ostroroga dla linii 106 i 136

Przestrzeń

Warszawa: Rusza pętla Ostroroga dla linii 106 i 136

Redakcja/inf. pras. 10 stycznia 2023

Warszawa: Legendarny lektor dostał swój własny przystanek na Bródnie

Przestrzeń

Co z rowerami w autobusach? ZTM Warszawa: Pasażerowie mogą je przewozić

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5