Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej pięciu dróg dla rowerów (DDR) – w ciągu Gierdziejewskiego, Jana Pawła II, Marszałkowskiej, Rzymowskiego, Wrocławskiej. – Chodzi o to, żeby system tras rowerowych – już nie taki mały, bo 340-kilometrowy – coraz bardziej ze sobą integrować i dalej go rozwijać – mówi Wiesław Witek, dyrektor ZTM-u.
Ścieżka na Gierdziejewskiego w Ursusie będzie wykorzystywać pas zieleni po zachodniej stronie ul. Gierdziejewskiego od ul. Czerwona Droga do istniejącej drogi dla rowerów na wysokości
ul. Orłów Piastowskich – będzie łączyć się z istniejącymi oraz projektowanymi DDR na północ od tej ostatniej ulicy i na ul. Posag 7 Panien. Przejazdy zostaną wytyczone przez skrzyżowanie ul. Gierdziejewskiego, Czerwona Droga i Posag 7 Panien. Skorzystają też piesi, gdyż chodnik na całym odcinku wzdłuż drogi dla rowerów doczeka się remontu.
Jeżeli chodzi o ścieżkę wzdłuż al. Jana Pawła II, połączy ona rondo ONZ z ul. Złotą. Powstanie ona po wschodniej stronie ulicy, z wykorzystaniem chodnika i pasa zieleni. Droga zostanie dowiązana do projektowanej drogi dla rowerów wokół ronda (w tym roku ma powstać też DDR na północ od tego ronda), a z drugiej strony będzie włączać się w jezdnię ul. Złotej. Również w tym przypadku zostanie wyremontowany chodnik. Na Marszałkowskiej ścieżka powstanie po zachodniej stronie pomiędzy Królewską a Świętokrzyską – z wykorzystaniem pasa zieleni i chodnika, który zostanie wyremontowany. Zostanie ona dowiązana do projektowanej drogi dla rowerów wzdłuż Świętokrzyskiej. Projekt powinien uwzględniać też zaprojektowanie odnogi drogi dla rowerów do ul. Zielnej, stanowiącej wlot w ul. Próżną.
Na Rzymowskiego na Służewcu droga rowerowa zostanie wyodrębniona z istniejącego chodnika, który zostanie wyremontowany, po południowo-zachodniej stronie ulicy na odcinku od kładki przy Cybernetyki do Puławskiej oraz po północno-wschodniej stronie jezdni od kładki przy ul. Cybernetyki do ul. Modzelewskiego. Droga zostanie dowiązana do istniejących ścieżek wzdłuż Modzelewskiego i Puławskiej. Zamówienie nie obejmuje skrzyżowania przy ul. Gotarda (bez ingerencji w sygnalizację świetlną).
Jeżeli chodzi o Wrocławską na Bemowie, projekt powinien obejmować pasy rowerowy na ul. Wrocławskiej od ul. Powstańców Śląskich do ul. Radiowej oraz budowę drogi rowerowej od ul. Wrocławskiej do istniejącej drogi rowerowej przy ul. Radiowej wraz z przebudową chodnika. Opracowanie powinno też obejmować łącznik pasów rowerowych z drogami rowerowymi projektowanymi wzdłuż ul. Powstańców Śląskich.
O wyborze projektanta zadecyduje cena. Opracowania powinny być gotowe do 18 sierpnia br. – Jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli i uda się znaleźć wolne środki, realizację projektów będziemy mogli zacząć już na jesieni – zapowiada pełnomocnik rowerowy Warszawy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.