ZTM Warszawa zlecił wykonanie audytu stanu technicznego obiektów I linii metra i STP Kabaty. Opracowanie ma pomóc w ustaleniu zakresu i priorytetów przeprowadzania remontów tych obiektów.
Lista – w zakresie obiektów I linii metra – zawiera 21 odcinków tuneli szlakowych, tory do zawracania, wentylatornie, 21 stacji, przejście podziemne na stacji Ratusz. Do tego dochodzą 32 dźwigi osobowe na stacjach i na terenie STP Kabaty, 24 ciągi schodów ruchomych na stacjach oraz trzy suwnice pomostowe.
Przy czym lista dźwigów i schodów ruchomych – wymienionych jako pojedyncze obiekty – jest niekompletna. Brakuje chociażby najstarszych schodów ruchomych na Wilanowskiej, Polu Mokotowskim oraz Politechnice (w tym
unieruchomionych od pół roku) czy tych, które uległy ostatnio poważnej awarii, w czasie której kilka osób zostało rannych (
na Centrum). Nie ma też wszystkich wind. – Wymienione urządzenia techniczne są własnością Metra Warszawskiego, w związku z czym nie umieszczono ich w załącznikach, w których zawarto majątek m.st. Warszawy. Niezależnie od powyższego celem audytu jest ocena stanu technicznego obiektów metra wraz z ich infrastrukturą techniczną – wskazuje Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM.
Na terenie STP Kabaty wymieniono elektrowozownię (obiekt nr 1), myjnię (nr 2), budynek socjalno-administracyjny z centralną dyspozytornią (budynek administracyjny, obiekt nr 3a), przychodnię i stołówkę (3b i 3c), podstację energetyczną (nr 4), nastawnię (nr 5), halę postojową taboru metra (nr 6), zaplecze warsztatowo-techniczne (nr 7), pawilon taboru specjalnego (nr 8), oczyszczalnię (nr 9), portiernię (nr 11), magazyn materiałów chemicznych (nr 13a), stację paliw ze zbiornikami (nr 15), przejście nad torami (nr 16), budynek rozdzielni sieci trakcyjnej (nr 17), nadziemny łącznik budynku administracyjnego i elektrowozowni (nr 18), magazyn główny (nr 20), wiata składowa opadów i złomu (nr 21b), obudowa wylotu tunelu B-1 (nr 23), rampa przeładunkowa (nr 25), plac składowy z suwnicami (nr 29), ogrodzenie, drogi, oświetlenie i system zbiorników retencyjnych. W zakresie łącznika ze stacją Okęcie – uwzględniono połączenia rozjazdowe torów, tory oraz wiadukt kolejowy nad Puławską.
Zadaniem wykonawcy będzie m.in. analiza książek obiektów oraz ekspertyz i analiz dotyczących stanu technicznego. Autorzy będą musieli dokonać wizji lokalnych wraz z pomiarami i badaniami stanu technicznego, w tym dokonać badania instalacji elektrycznej i teletechnicznej oraz wydajności instalacji wentylacyjnej i klimatyzacyjnej. W audycie będzie musiała znaleźć się kompleksowa analiza stanu technicznego wraz z wnioskami. Zadaniem autorów będzie też ustalenie zakresu prac remontowych, szacunkowych kosztów oraz priorytetów wykonywania remontów.
Termin składania ofert mija 9 października. O wyborze zdecydują cena (70%) oraz liczba wykonanych usług (30%). Na realizację przeznaczono 17 miesięcy od momentu podpisania umowy.