Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: ZTM przeprowadzi audyt stanu wszystkich obiektów I linii metra

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: ZTM przeprowadzi audyt stanu wszystkich obiektów I linii metra
fot. WU
ZTM Warszawa zlecił wykonanie audytu stanu technicznego obiektów I linii metra i STP Kabaty. Opracowanie ma pomóc w ustaleniu zakresu i priorytetów przeprowadzania remontów tych obiektów.

Lista – w zakresie obiektów I linii metra – zawiera 21 odcinków tuneli szlakowych, tory do zawracania, wentylatornie, 21 stacji, przejście podziemne na stacji Ratusz. Do tego dochodzą 32 dźwigi osobowe na stacjach i na terenie STP Kabaty, 24 ciągi schodów ruchomych na stacjach oraz trzy suwnice pomostowe.

Przy czym lista dźwigów i schodów ruchomych – wymienionych jako pojedyncze obiekty – jest niekompletna. Brakuje chociażby najstarszych schodów ruchomych na Wilanowskiej, Polu Mokotowskim oraz Politechnice (w tym unieruchomionych od pół roku) czy tych, które uległy ostatnio poważnej awarii, w czasie której kilka osób zostało rannych (na Centrum). Nie ma też wszystkich wind. – Wymienione urządzenia techniczne są własnością Metra Warszawskiego, w związku z czym nie umieszczono ich w załącznikach, w których zawarto majątek m.st. Warszawy. Niezależnie od powyższego celem audytu jest ocena stanu technicznego obiektów metra wraz z ich infrastrukturą techniczną – wskazuje Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM.

Na terenie STP Kabaty wymieniono elektrowozownię (obiekt nr 1), myjnię (nr 2), budynek socjalno-administracyjny z centralną dyspozytornią (budynek administracyjny, obiekt nr 3a), przychodnię i stołówkę (3b i 3c), podstację energetyczną (nr 4), nastawnię (nr 5), halę postojową taboru metra (nr 6), zaplecze warsztatowo-techniczne (nr 7), pawilon taboru specjalnego (nr 8), oczyszczalnię (nr 9), portiernię (nr 11), magazyn materiałów chemicznych (nr 13a), stację paliw ze zbiornikami (nr 15), przejście nad torami (nr 16), budynek rozdzielni sieci trakcyjnej (nr 17), nadziemny łącznik budynku administracyjnego i elektrowozowni (nr 18), magazyn główny (nr 20), wiata składowa opadów i złomu (nr 21b), obudowa wylotu tunelu B-1 (nr 23), rampa przeładunkowa (nr 25), plac składowy z suwnicami (nr 29), ogrodzenie, drogi, oświetlenie i system zbiorników retencyjnych. W zakresie łącznika ze stacją Okęcie – uwzględniono połączenia rozjazdowe torów, tory oraz wiadukt kolejowy nad Puławską.

Zadaniem wykonawcy będzie m.in. analiza książek obiektów oraz ekspertyz i analiz dotyczących stanu technicznego. Autorzy będą musieli dokonać wizji lokalnych wraz z pomiarami i badaniami stanu technicznego, w tym dokonać badania instalacji elektrycznej i teletechnicznej oraz wydajności instalacji wentylacyjnej i klimatyzacyjnej. W audycie będzie musiała znaleźć się kompleksowa analiza stanu technicznego wraz z wnioskami. Zadaniem autorów będzie też ustalenie zakresu prac remontowych, szacunkowych kosztów oraz priorytetów wykonywania remontów.

Termin składania ofert mija 9 października. O wyborze zdecydują cena (70%) oraz liczba wykonanych usług (30%). Na realizację przeznaczono 17 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5