Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa: Znika Galas, będzie Biuro Polityki Mobilności i Transportu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Warszawa: Znika Galas, będzie Biuro Polityki Mobilności i Transportu
fot. ZTM Warszawa
Od 20 lutego funkcjonować będzie w stolicy Biuro Polityki Mobilności i Transportu, które zastąpi dotychczasowe Biuro Drogownictwa i Komunikacji. Jednocześnie inżynierem ruchu przestanie być Janusz Galas. Jego funkcje, jako dyrektor pionu bezpieczeństwa i organizacji ruchu, przejmie Michał Domaradzki, były komendant stołecznej policji. Galas nadal jednak pozostanie związany z miastem i przejdzie do Zarządu Transportu Miejskiego.

Ratusz wprowadza zmiany organizacyjne w kwestii transportu i ruchu drogowego. Dotychczasowe Biuro Drogownictwa i Komunikacji zniknie, a jego miejsce zajmie Biuro Polityki i Transportu. Kierować będzie nim Mieczysław Reksnis, dotychczasowy szef BDiK.

– Naszym absolutnym priorytetem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w szczególności poprawa bezpieczeństwa pieszych. Nowa struktura biura musi odzwierciedlać zmianę sposobu myślenia na temat kwestii mobilności i transportu w mieście – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Jednym z pierwszych zadań jednostki będzie opracowanie programu poprawy bezpieczeństwa, szczególnie w zakresie obniżenia liczby wypadków śmiertelnych, zwłaszcza z udziałem pieszych. Już teraz ZDM kontynuuje audyt przejść dla pieszych. Pojawiają się azyle, progi zwalniające. W sumie doświetlonych ma być ok. 250 przejść.

Nowe biuro będzie złożone z trzech pionów: bezpieczeństwa i organizacji ruchu, mobilności i strategii transportowej, a także infrastruktury drogowej i organizacji. Ten pierwszy będzie odpowiadać za politykę bezpieczeństwa ruchu drogowego i transportu, programy i audyty bezpieczeństwa, zatwierdzanie organizacji ruchu, a także kontrolę pasa drogowego. Pion mobilności i strategii transportowej będzie zajmować się m.in. wdrażaniem warszawskiej polityki mobilności i strategii transportowej, pilnowaniem standardów ruchu pieszego i rowerowego, strategiczną współpracą z Biurem Architektury i Planowania, a także przygotowaniem oraz analizą obsługi komunikacyjnej i koncepcji rozwiązań transportowych. Do pionu infrastruktury drogowej i organizacji będzie należało planowanie rozwoju sieci drogowej, prowadzenie polityki parkingowej, współpraca z dzielnicami w zakresie zarządzania drogami gminnymi, a także nadzór nad ZTM, ZDM, ZRKiD i ZOM.

Jednocześnie z funkcją inżyniera ruchu pożegnał się Janusz Galas. Teraz jego funkcje – w ramach nadzorowania pionu bezpieczeństwa i organizacji ruchu – przejmie Michał Domaradzki, były komendant stołecznej policji. Galas nadal jednak będzie związany z miastem. Przejdzie do ZTM-u, w którym będzie pracować przy projektach remontów i objazdów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa unieważnia przetarg na analizę buspasów

Komunikacja

Warszawa unieważnia przetarg na analizę buspasów

Paulina Piziorska 24 sierpnia 2025

Nowy system biletowy dla Warszawy za dwa lata. Jest umowa

Komunikacja

Nowy system biletowy dla Warszawy za dwa lata. Jest umowa

ZTM Warszawa, Mennica Polska 19 sierpnia 2025

Warszawa: Czego brakuje, by niektórzy wysiedli z aut? Ławek

Przestrzeń

Warszawa: Czego brakuje, by niektórzy wysiedli z aut? Ławek

Witold Urbanowicz 07 października 2016

Warszawa konsultuje politykę mobilności. Prymat transportu zbiorowego

Przestrzeń

Wpiszmy Wizję Zero do Warszawskiej Polityki Mobilności!

Felietony i komentarze

Warszawa rezygnuje z samochodu? WPM to dokument jakiego nie było

Komunikacja

Zobacz również:

Warszawa unieważnia przetarg na analizę buspasów

Komunikacja

Warszawa unieważnia przetarg na analizę buspasów

Paulina Piziorska 24 sierpnia 2025

Nowy system biletowy dla Warszawy za dwa lata. Jest umowa

Komunikacja

Nowy system biletowy dla Warszawy za dwa lata. Jest umowa

ZTM Warszawa, Mennica Polska 19 sierpnia 2025

Warszawa: Czego brakuje, by niektórzy wysiedli z aut? Ławek

Przestrzeń

Warszawa: Czego brakuje, by niektórzy wysiedli z aut? Ławek

Witold Urbanowicz 07 października 2016

Warszawa konsultuje politykę mobilności. Prymat transportu zbiorowego

Przestrzeń

Wpiszmy Wizję Zero do Warszawskiej Polityki Mobilności!

Felietony i komentarze

Warszawa rezygnuje z samochodu? WPM to dokument jakiego nie było

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij